Zapytaj o szczegóły

Zastrzeżenie znaku towarowego

Zadzwoń:
883 222 282
powrót

Ile kosztuje zastrzeżenie znaku towarowego w Polsce?

Zagadnienia prawne

Bezpieczeństwo ma swoją cenę. Dowiedz się od czego zależy
i ile wynoszą koszty rejestracji znaku towarowego.

Jeżeli prowadzisz własny biznes, z pewnością zależy Ci na tym, by przychody z działalności znacznie przewyższały koszty, które ponosisz. Cena zastrzegania znaku towarowego może się różnić w zależności od wielu czynników. Po przeczytaniu naszego artykułu będziesz wiedział nie tylko, co składa się na cenę rejestracji znaku towarowego, ale również jak uzyskać ochronę prawną znaku mniejszym kosztem.

Rodzaje opłat urzędowych za zastrzeżenie znaku towarowego

Ile kosztuje zastrzeżenie znaku towarowego w Polsce

Rodzaje opłat urzędowych za zastrzeżenie znaku towarowego

Obliczając kwotę, które będziesz musiał zainwestować rejestrując krajowy znak towarowy powinieneś wziąć pod uwagę kilka aspektów. Po pierwsze, całkiem możliwe, że nie tylko z Urzędem Patentowym Rzeczpospolitej Polskiej będziesz musiał się rozliczyć. Co więc, powinieneś wiedzieć, co dokładnie składa się na koszty zastrzeżenia znaku towarowego?

Mówi się, że jeśli przedsiębiorca chce prowadzić efektywny biznes, powinien znać się na wszystkim. W praktyce jednak jest to niemożliwe, więc każda firma może wykorzystać zalety outsourcingu. Dzięki temu, nie musisz znać na pamięć ustawy o ochronie własności przemysłowej, by sprawnie zastrzec swój znak towarowy. O pomoc w rejestracji znaku możesz się zwrócić do rzecznika patentowego lub kancelarii brandingowej. W obu przypadkach możesz liczyć na profesjonalną obsługę. Opłaty za obsługę specjalistów od marki mogą się jednak znacząco od siebie różnić w zależności od wykupowanych usług. Rzecznik patentowy na ogół jest droższy a stawki minimalne określa rozporządzenie ministra sprawiedliwości dostępne tutaj. Korzystniejszą finansowo opcją będzie skorzystanie z usług kancelarii brandingowych. W ramach opłaty na rzecz kancelarii brandingowej przedsiębiorca otrzymuje wsparcie prawne, badanie zdolności odróżniającej znaku towarowego, oraz wszystkie niezbędne dokumenty, które należy jedynie wysłać na wskazany adres. 

Opłaty w branży kancelarii brandingowych również mogą się od siebie różnić. Zastanów się dobrze, czy warto wybierać partnera na podstawie kryterium wysokości ceny. Najtaniej rzadko oznacza „dobrze”. Sprawdź, co dana firma prezentuje na swojej stronie internetowej, zadzwoń by zapytać o szczegóły i sprawdź jak zostaniesz potraktowany. Cena za pomoc w zastrzeżeniu znaku towarowego nie powinna być ani zbyt wysoka, ani najniższa. Powinna być uczciwa, pozwalająca wykonać rzetelnie każde zlecenie. Taką cenę oferuje Kancelaria brandingowa Brandelaw. Dzięki takiej inwestycji otrzymujesz uprzejmą i rzetelną obsługę, profesjonalne rady i właściwie przygotowane materiały. Specjaliści z Brandelaw doradzą nie tylko w kwestiach prawnych ale również marketingowych, przez co wypromujesz zastrzeżoną przez siebie markę znacznie efektywniej. Za rejestrację krajowego znaku towarowego, opłata uiszczana na rzecz Kancelarii brandingowej Brandelaw wynosi 780 PLN. Cena ta zawiera badanie znaku pod kątem zdolności odróżniającej znaku towarowego, przygotowanie klasyfikacji towarów i usług, przygotowanie wniosku zgłoszeniowego oraz wsparcie w trakcie trwania procedury rejestracyjnej w UPRP. 

Przeczytaj więcej na temat procedury zastrzeżenia krajowego znaku towarowego.

W Polsce urzędowe koszty rejestrowania znaku towarowego podzielone są na dwie podstawowe kategorie:

Opłaty jednorazowe zastrzeżenia znaku towarowego, których dokonujemy – jak sama nazwa wskazuje – tylko jeden raz, podczas zgłoszenia znaku oraz w przypadku składania wniosków odwoławczych.

Opłaty okresowe zarejestrowanej w UPRP marki uiszczane muszą być co pewien czas. Pierwszej z nich dokonuje się po uzyskaniu pozytywnej decyzji od urzędu i jest warunkiem uzyskania ochrony na czas 10 lat. Praktyka ta jest stosowana nie tylko w UPRP, ale również w pozostałych instytucjach rejestrujących znaki towarowe. Kolejną wpłatę należy uiścić po upływie wspomnianej dekady. Również i w tym wypadku przedłużony przez nas okres ochrony wynosi 10 lat.

Kosztami, które być może nie należą do największych, jednak z pewnością warto wziąć je pod uwagę, to koszty korespondencji i obsługi zgłoszenia. Zakup kopert, znaczków czy opłata za przelew w Polsce na szczęście nie stanowią dużego wydatku, jednak warto zadbać by w momencie, w którym będziemy dokonywać płatności  lub wysyłki dokumentów, banki czy poczta były otwarte.

Od czego zależy wysokość opłat urzędowych rejestracji znaku w UPRP

Od czego zależy wysokość opłat urzędowych rejestracji znaku w UPRP

Wysokość opłat za rejestrację znaku towarowego oraz za przedłużenie posiadanej ochrony zależy w głównej mierze od ilości klas towarów, jakie ma obejmować prawo ochronne znaku. Zastrzegając znak, należy mieć świadomość, że uprawniony ma wyłączność na używanie znaku na terenie Polski tylko na wybrane towary i usługi. Wyboru dokonuje się w oparciu o klasyfikację nicejską, a opłatę za każdą dodatkowo wybraną klasę należy zaliczyć w poczet kosztów całkowitych rejestracji oznaczenia. Poniżej przedstawiamy wybrane stawki ustalone przez Urząd Patentowy Rzeczpospolitej Polskiej.

Krajowy znak towarowy

Opłaty jednorazowe przy zgłoszeniu i rejestracji znaku towarowego

Opłaty okresowe za rejestrację znaku towarowego

Więcej informacji na temat kosztów rejestracji znaku towarowego znajdziesz na stronie Urzędu Patentowego RP.
http://www.uprp.pl/oplaty-zgloszeniowe/Lead05,173,1755,4,index,pl,text/  

Zakładając, że rejstrujemy znak towarowy w 1 klasie towarów, opłata urzędowa za zgłoszenie i rejestrację znaku wyniesie 940 PLN. Jest to opłata obejmująca pierwsze 10 lat ochrony znaku.

Zwolnienie z opłaty

Początki większości firm bywają ciężkie a zyski osiąga się dopiero po jakimś czasie. Jeżeli zależy Ci na ochronie swojej własności, jednak aktualna sytuacja finansowa nie pozwala Ci na ponoszenie zbyt dużych wydatków, możesz starać się o zwolnienie z części opłaty za ochronę znaku towarowego. Urząd Patentowy rzeczpospolitej Polskiej udziela niekiedy zwolnienia z części opłat urzędowych za rejestrację znaku towarowego. Co zrobić by otrzymać taką ulgę? Składając wniosek o udzielenie prawa ochronnego na znak towarowy, składa się wniosek o zwolnienie z opłaty. Do wniosku koniecznie należy dołączyć oświadczenie o stanie majątkowym zgłaszającego oraz dokumenty potwierdzające prawdziwość takiego oświadczenia. W najlepszym razie Urząd wymagać będzie od Ciebie jedynie 20% opłaty urzędowej za zgłoszenie. To minimalna kwota do jakiej może obniżyć się cena zgłoszenia znaku towarowego. Aby przyśpieszyć proces rozpatrywania wniosku o zwolnienie z opłaty zadbaj, by dane potwierdzające oświadczenie dodane do wniosku o zwolnienie z opłaty były aktualne i pokrywały się ze stanem rzeczywistym w  dniu składania oświadczenia.

Nie daj się naciągnąć na fałszywe faktury za znak towarowy!

Koszty zastrzeżenia znaku towarowego są naprawdę niewielkie, jeżeli spojrzysz na nie przez pryzmat pieniędzy, które możesz dzięki zastrzeżeniu nazwy i loga firmy zarobić, lub które możesz zaoszczędzić. 

Nieuważnym właścicielom zastrzeżonych znaków towarowych, koszty mogą znacznie wzrosnąć. Wszystko za sprawą fałszywych wezwań do zapłaty, które coraz częściej otrzymują uprawnieni do używania zastrzeżonych oznaczeń. Oszuści, widząc okazję w rosnącej popularności zastrzegania znaków towarowych wyłudzają w ten sposób pieniądze od nieświadomych zagrożenia przedsiębiorców. Jak rozpoznać fałszywe pismo dotyczące twojego znaku? Zwróć szczególną uwagę na to, jak brzmi nazwa i jak wygląda odbitka pieczęci nadawcy i porównaj je z tymi, które widnieją na certyfikacie otrzymanym od instytucji rejestrującej Twój znak. Jeżeli cokolwiek odbiega od standardowego wyglądu pism, które otrzymywałeś z Urzędu lub wymagana opłata zwyczajnie nie zgadza się z wysokością i harmonogramem opłat (możesz sprawdzić go na stronie Urzędu lub poradzić się rzecznika lub skontaktować się z zespołem zastrzezone.pl lub Kancelarii brandingowej Brandelaw_), zgłoś sprawę na policję lub do Urzędu, w którym rejestrowałeś znak towarowy. Otrzymując dziwne pisma dotyczące rejestracji Twojego znaku towarowego przede wszystkim nie panikuj, nawet gdy grożą Ci w nim egzekucją wymaganej kwoty. Wstrzymaj się, nie odpowiadaj pochopnie na pismo, zbadaj dokładnie sygnaturę nadawcy i skontaktuj się z właściwą instytucją. Dzięki temu unikniesz niepotrzebnych opłat i inwestycji które się nie zwrócą. 

Podsumowując...

Inwestycja w rejestrację znaku towarowego zagwarantuje Ci ochronę marki oraz wiele innych korzyści majątkowych i promocyjnych. Koszt zastrzeżenia znaku towarowego można w bardzo prawdopodobnym przybliżeniu określić z góry. Już na samym początku, jeszcze przed dokonaniem zgłoszenia wiesz ile Cię to może kosztować. Warto przeznaczyć pewną kwotę na zastrzeżenie nazwy lub loga firmy, jednak końcowy rachunek tego, jaki poniesiesz koszt rejestracji znaku towarowego zależy w głównej mierze od Ciebie. Przy rejestracji ufaj tylko pewnym Kancelariom brandingowym, zastrzegaj znak towarowy zanim ktoś naruszy Twoje prawa i nie dawaj się naciągać.


Zobacz również:

Ochrona znaku towarowego w Polsce Na czym polega prawo ochronne na znak towarowy? Rejestracja nazwiska jako znaku towarowego Czym się różni oznaczenie R od TM? Co to jest klasyfikacja towarów i usług? Badanie zdolności ochronnej znaku Zastrzeżenie nazwy i logo firmy Zastrzeżenie nazwy i logo produktu Dostosowanie znaku do rejestracji Monitoring znaku towarowego

 

Chętnie odpowiem
na wszelkie pytania

Zadzwoń:
✆ 883 222 282
Marcin Setlak
Prawnik

Wpisz w pole obok wynik działania: 6 dodać 3

powrót do góry
jak zastrzec nazwę firmy
f