Zapytaj o szczegóły

Zastrzeżenie znaku towarowego

Zadzwoń:
883 222 282
powrót

Kiedy rejestrować znak towarowy?

Opinie i porady

Dowiedz się kiedy jest za wcześnie, a kiedy koniecznie znak towarowy powinien być zarejestrowany.

rejestracja znaku towarowego

Kiedy – na początku działalności czy jak firma się rozwinie?

Odpowiedź na to pytanie nie jest prosta. Jeżeli dopiero zaczynasz swoją działalność i do końca jeszcze nie doprecyzowałeś portfela produktów i usług, które będziesz oferował  oraz nie wystartowałeś jeszcze ze sprzedażą swoich produktów lub usług, możesz wstrzymać się z rejestracją znaku towarowego. Dlaczego? Dlatego, że znak towarowy służy odróżnianiu towarów i usług jednego przedsiębiorcy od tego samego rodzaju towarów innego przedsiębiorcy. We wniosku o zastrzeżenie znaku towarowego należy wskazać, dla jakiego rodzaju produktów i usług będziesz używał znaku towarowego, zgodnie z klasyfikacją nicejską (więcej o klasyfikacjach towarów i usług przeczytasz tutaj: http://zastrzezone.pl/klasyfikacja-nicejska-klasyfikacja-towarow-i-uslug/27,17,16)

Od ilości klas towarowych, dla których chcesz zastrzec znak towarowy będzie uzależniona opłata rejestracyjna. Ponadto, jeżeli nie będziesz używał znaku towarowego w danej klasie produktów przez okres 5 lat, to prawo ochronne na ten znak towarowy może wygasnąć. Dlatego właśnie, jeżeli nie masz jeszcze dokładnie sprecyzowanego jakie towary i usługi chciałbyś wprowadzić na rynek, nie jest dobrym pomysłem rejestrowanie znaku. 

 

Jeżeli jesteś pewien czym dokładnie będziesz się zajmować, nie czekaj - zastrzeż znak towarowy. 

Działając na rynku, już od początku ponosisz koszty związane z budową oraz promocją swojej marki. Chcesz, aby nazwa Twojej firmy była kojarzona jak najbardziej pozytywnie, poświęcasz swój czas, wkładasz w promocję swoją całą energię. Budowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa jest najczęściej procesem czasochłonnym, który trwa wiele lat. 

Nie zastrzegając używanego przez siebie znaku towarowego, lata pracy na wizerunkiem firmy mogą pójść na marne. Może się tak stać z dwóch powodów.

Pierwszy z nich będzie miał miejsce, gdy konkurencja zacznie używać bardzo podobnego lub identycznego znaku towarowego do podszycia się pod dobrą renomę Twoich produktów a przez to, wprowadzenie konsumentów w błąd i zwiększenia własnej sprzedaży. Zastrzeżenie znaku towarowego da Ci w tym przypadku skuteczne narzędzie do dochodzenia swoich praw, czyli żądania do zaprzestania używania Twojego znaku towarowego oraz do żądania odszkodowania od konkurencji. 

Drugi przypadek dotyczy sytuacji, gdy to Ty otrzymasz pismo z kancelarii prawnej wzywające do zaprzestania używania zarejestrowanego już wcześniej znaku towarowego. W tej sytuacji zastrzeżenie znaku towarowego daje Ci gwarancję, że Twój znak nie narusza praw innych przedsiębiorstw. 

Znak towarowy chmura tagów

Rebranding marki

Jeżeli uzyskasz ochronę znaku towarowego w formie słowno–graficznej, pamiętaj, że nowa wizualizacja znaku towarowego nie będzie automatycznie chroniona w Urzędzie Patentowym. Przy odświeżeniu swojego logo będziesz musiał zarejestrować znak towarowy jeszcze raz. Jeżeli zastrzegłeś znak towarowy wyłącznie w formie słownej, nie musisz martwić się o odświeżanie jego wyglądu, ponieważ akcent ochronny tego znaku położony jest na warstwę fonetyczną, czyli na to, co się słyszy wymawiając zastrzeżony znak towarowy a nie na jego wygląd.  

Zobacz również:

Ile lat trwa ochrona znaku towarowego? Kiedy nie można zastrzec znaku towarowego? Co daje ochrona znaku towarowego? Pierwsze znaki towarowe na świecie Fałszywe faktury za rejestrację znaków towarowych Badanie zdolności ochronnej znaku Zastrzeżenie nazwy i logo firmy Zastrzeżenie nazwy i logo produktu Dostosowanie znaku do rejestracji Monitoring znaku towarowego

 

Chętnie odpowiem
na wszelkie pytania

Zadzwoń:
✆ 883 222 282
Marcin Setlak
Prawnik

Wpisz w pole obok wynik działania: 2 dodać 3

Administratorem Państwa Danych Osobowych jest BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą w Lublinie (20-314) ul. Przyjaźni 9/80, NIP: 7381890884, REGON: 362446190, z którym możliwy jest kontakt pod tym adresem e-mail: biuro@brandelaw.pl.

Państwa dane osobowe będą wykorzystywane jedynie do celu udzielenia odpowiedzi na pytanie zadane za pomocą formularza, a zatem na podstawie art. 6 ust. 1 lit. (f) RODO, czyli realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora danych.

Podanie powyższych danych osobowych jest dobrowolne, choć konieczne dla udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. Państwa dane będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak do czasu udzielenia odpowiedzi na pytanie lub do czasu zgłoszenia ewentualnego sprzeciwu wobec ich przetwarzania albo żądania ich usunięcia, a po tym czasie w calach archiwalnych i statystycznych – w okresie przewidzianym w procedurach wewnętrznych administratora danych, a także w celu ustalenia i zabezpieczenia ewentualnych roszczeń związanych z tym procesem, aż do czasu ich wygaśnięcia, przez okres przewidziany przepisami prawa.

Podanie danych osobowych i wysłanie formularza jest dobrowolne. Mają Państwo prawo do dostępu do danych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, żądania ich usunięcia i zaprzestania przetwarzania danych, jak również prawo do złożenia skargi do organu nadzorczego monitorującego przestrzeganie przepisów prawa w zakresie ochrony danych osobowych.

Państwa dane osobowe nie będą przekazywane innym podmiotom. Nie będą one również udostępniane odbiorcom zewnętrznym ani przekazywane do państw trzecich, czy organizacji międzynarodowych. W oparciu o Państwa dane nie dokonujemy profilowania, nie podlegają one również procesom podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany.

powrót do góry
jak zastrzec nazwę firmy
f