Zastrzeżenie znaku towarowego
Każdą sprawę starannie analizujemy i przygotowujemy strategię zgłoszenia. Dzięki temu na 1360* zastrzeganych znaków, do zaledwie 40 spraw wniesiono sprzeciw.
To aż 97% skuteczność w prowadzonych sprawach!
Jednocześnie to zaledwie 3% postępowań spornych, podczas gdy średnia unijna wynosi 20%!
* Stan na dzień 31 października 2022
Do cen świadczonych za nasze usługi należy doliczyć podatek VAT. Wysokość opłat urzędowych jest uzalezniona od zakresu wnioskowanej ochrony. Minimalne opłaty wynoszą 450 PLN za zgłoszenie w Polsce oraz 850 EUR za zgłoszenie w UE.
ZAREJESTRUJ ZNAK TOWAROWY TERAZ
Co to jest znak słowny?
Znak słowny to po prostu nazwa. Rejestracja takiego znaku jest najlepszym i najszerszym sposobem ochrony marki, produktu, towaru czy usługi. Tutaj nie jest ważne w jaki sposób znak zostanie użyty i w jakiej kompozycji graficznej. Rejestracja znaku słownego chroni również domenę internetową, która może zawierać różne rozszerzenia tj. com, pl, eu. Trudniej jest jednak uzyskać prawo ochronne na słowny znak ponieważ musi spełniać ściśle określone warunki rejestracyjne, które jednoznacznie wskazują, jaka nazwa nie powinna być. Podczas zgłoszenia należy unikać przesłanek, które mogłyby spowodować odrzucenie przez urząd naszego wniosku. Tymi przeszkodami są tzw. bezwzględne przeszkody rejestracyjne, na podstawie których urząd odmawia rejestracji znaku z mocy prawa.
Co w sytuacji gdy istnieje wcześniej zarejestrowany, podobny znak towarowy?
Jeżeli złożysz wniosek o rejestrację znaku towarowego, który jest podobny lub identyczny do tego już wcześniej zastrzeżonego możesz spodziewać się wniesienia sprzeciwu. Wynika to z faktu, że po zbadaniu znaku przez urząd pod kątem bezwzględnych przeszkód rejestracji, Twoje zgłoszenie jest publikowane w Biuletynie. Wtedy rozpoczyna się okres sprzeciwowy, który trwa 3 miesiące. Pamiętaj konkurencja nie śpi i ma prawo monitorować zgłoszone znaki i wnosić sprzeciw w momencie, w którym stwierdzi, że jej prawa są naruszane. Niestety to nie wszystko. Właściciel wcześniejszego znaku może wystąpić przeciw Tobie z roszczeniami dotyczącymi zaprzestania używania Twojego znaku, a nawet wnieść sprawę do sądu o wypłacenie odszkodowań.
Dzisiaj zarejestrowanie nazwy i logotypu firmy ma coraz większe znaczenie.
Twoja nazwa i logo mogą być zagrożone ze strony działania nieuczciwej konkurencji, która w złej wierze może naruszać nazwę, którą się posługujesz. Żeby skutecznie obronić się przed taką sytuacją weź pod uwagę zastrzeżenie znaku towarowego.
Rejestracja nazwy i logotypu działalności gospodarczej, jako słownego lub graficznego, europejskiego lub polskiego (wspólnotowego) znaku towarowego gwarantuje Ci ochronę prawną Twojej marki na okres 10 lat.
Obok Twojej nazwy i logo możesz zamieścić znak R (®) i korzystać z oznaczenia „zastrzeżonego znaku towarowego” na wszystkich materiałach i produktach, które wykorzystujesz do reklamy
Jeżeli nie wiesz jak wygląda rejestracja znaku towarowego – skorzystaj z formularza kontaktowego znajdującego wyżej.
Wyjaśnimy Ci na czym polega zastrzeżenie nazwy i logotypu firmy, jaką formę przybiera proces, ile to kosztuje oraz jakie są etapy rejestracji marki.