Zastrzeżenie znaku towarowego
Każdą sprawę starannie analizujemy i przygotowujemy strategię zgłoszenia. Dzięki temu na 1360* zastrzeganych znaków, do zaledwie 40 spraw wniesiono sprzeciw.
To aż 97% skuteczność w prowadzonych sprawach!
Jednocześnie to zaledwie 3% postępowań spornych, podczas gdy średnia unijna wynosi 20%!
* Stan na dzień 31 października 2022
Do cen świadczonych za nasze usługi należy doliczyć podatek VAT. Wysokość opłat urzędowych jest uzalezniona od zakresu wnioskowanej ochrony. Minimalne opłaty wynoszą 450 PLN za zgłoszenie w Polsce oraz 850 EUR za zgłoszenie w UE.
ZAREJESTRUJ ZNAK TOWAROWY TERAZ
Jaki znak towarowy najlepiej wybrać?
Prowadząc firmę najlepiej zarejestrować znak słowny i słowno-graficzny, ponieważ oba te znaki się uzupełniają. Jednak nie każdy znak da się zarejestrować jako znak słowny. Powodem może być już używanie tego znaku lub np. opisywać lub rodzajowość nazwy. Wyjściem z takiej sytuacji jest zarejestrowanie znaku graficznego lub słowno-graficznego, który będzie chronić wygląd Twojej marki. Należy zaznaczyć, że słowo w znaku słowno-graficznym też jest chronione pod warunkiem występowania razem z grafiką.
Co daje rejestracja znaku towarowego?
Rejestrując znak towarowy nabywasz prawo do jego własności. Dzięki temu możesz go używać w sposób zarobkowy lub zawodowy. Otrzymujesz świadectwo ochronne i możliwość stosowania symbolu R w kółeczku, który podkreśla, że Twój znak zarezerwowany jest tylko dla Ciebie. Zastrzeżona marka ułatwi Ci obrót znakiem jak również możliwość sprzedaży i licencjonowania produktu. Posiadając prawo ochronne znacznie szybciej i skuteczniej zablokujesz nieuczciwe działanie konkurencji. Jeżeli nawet dojdzie do naruszeń szybko wyegzekwujesz swoje prawa co do posiadanego znaku.
Aktualnie ochrona nazwy i logotypów przedsiębiorstw ma coraz większe znaczenie.
Twoje logo i nazwa mogą paść ofiarą działań nieuczciwej konkurencji, która w złej wierze może naruszyć nazwę, której używasz. Zabezpieczenie przed taką sytuacją zapewni Ci rejestracja znaku towarowego.
Zastrzeżenie nazwy i logo działalności gospodarczej, związane z graficznym lub słownym, europejskim albo polskim (wspólnotowym) znakiem towarowym gwarantuje Ci ochronę prawną Twojej marki na 10 lat.
Obok Twojego logotypu i nazwy działalności gospodarczej możesz zamieścić znak R (®) i korzystać z oznaczenia „zastrzeżonego znaku towarowego” na wszystkich materiałach i produktach wykorzystywanych w celach reklamowych.
Jeśli nie wiesz jak zastrzec logo i nazwę firmy – skorzystaj z umieszczonego wyżej formularza kontaktowego.
Nakreślimy Ci z czym wiąże się rejestracja nazwy i logo działalności gospodarczej, jaką formę przybiera ten proces, jakie ma etapy, oraz ile to kosztuje.