Zastrzeżenie znaku towarowego
Wybór nazwy i logo firmy to przyjemny moment dla każdego przedsiębiorcy. Niesieni euforią i fascynacją często zapominamy o tym, że ktoś mógł wcześniej wykorzystać podobny do naszego pomysł. Dowiedz się jak nie wpaść w pułapkę i wybrać znak, który będzie mógł być chroniony prawnie.
Na czym dokładnie polega opisowość nazwy firmy? Dlaczego jest problemem? W jaki sposób unikać opisowości nazwy firmy, a jeżeli już zainwestowałeś pieniądze w wypromowanie opisowej nazwy, to co możesz zrobić, aby ją prawnie chronić? Odpowiedzi znajdziesz w tym artykule.
Zastrzeżona marka, zarejestrowany znak towarowy i ich rola w marketingu każdej firmy. Odpowiadamy na najważniejsze i najciekawsze pytania przedsiębiorców, którzy zastanawiają się nad ochroną prawną nazwy i logo firmowego. Dowiedz się, jak rejestracja marki może zmienić Twój biznes.
Czym jest monitoring znaku towarowego? Dlaczego sklepy internetowe powinny monitorować swoje znaki towarowe? Dowiesz się z artykułu.
Zastrzeżenie nazwy i logo powinno być wśród przedsiębiorców tak oczywiste jak posiadanie NIP w firmie. Niestety tak nie jest. Tymczasem dzieli Cię zaledwie 5 minut by rozpocząć ten proces. Zapoznaj się z naszym artykułem.
Rejestracja znaku towarowego wiąże się ze wskazaniem obszarów, dla których znak będzie chroniony prawem. Klasy towarów i usług pozawalają systematyzować zakres ochrony. Umożliwiają również szybkie wyszukanie obszarów potencjalnego konflitku.
Uzyskanie ochrony na terenie Unii Europejskiej daje niewątpliwie szerszy zakres ochrony terytorialnej. Opłaty są jednak wyższe. Dowiedz się ile kosztuje zastrzeżenie znaku w Urzędzie Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej.
Jesteś w trakcie tworzenia nazwy dla firmy? Zastanawiasz się czy wybrane przez Ciebie oznaczenie jest identyczne lub podobne do już zarejestrowanego? Dowiedz się czego unikać przy wyborze nazwy i rejestracji znaku towarowego.