-->
Zastrzegliśmy ponad 2300 znaków towarowych. Nie czekaj i Ty również ochroń swój znak już dziś!
Zapytaj o szczegóły terazTyle czasu potrzebujemy aby zweryfikować czy Twoja marka ma zdolność odróżniającą i można ją zastrzec w urzędzie patentowym.
Średnio tyle czasu potrzebujemy na opracowanie klasyfikacji znaku i przygotowanie wniosku do właściwego urzędu.
Tyle czasu trwa średnio procedura urzędowa, a my przez ten okres opiekujemy się sprawą na każdym etapie rejestracji w urzędzie.
Dowiedz się jak długo trwa zastrzeżenie znaku towarowego
Doradzamy w zakresie zastrzeżenia znaku, prowadzimy konsultacje telefoniczne i e-mailowe.
Weryfikujemy znak w bazach znaków towarowych: krajowej (UPRP), unijnej (EUIPO) i międzynarodowej (WIPO).
Opracowujemy wykaz towarów wg klasyfikacji nicejskiej, sporządzamy wniosek do UPRP, prowadzimy bieżący nadzór nad sprawą.
Opracowujemy wykaz towarów wg klasyfikacji nicejskiej, sporządzamy wniosek do EUIPO, prowadzimy bieżący nadzór nad sprawą.
Do cen świadczonych za nasze usługi należy doliczyć podatek VAT. Wysokość opłat urzędowych jest uzależniona od zakresu wnioskowanej ochrony. Minimalne opłaty wynoszą 450 PLN za zgłoszenie w Polsce oraz 850 EUR za zgłoszenie w UE.
Zarejestruj znak towarowy terazDołącz do naszych zadowolonych klientów
Poznaj opinie niektórych z naszych klientów
Poznaj odpowiedzi na popularne pytania
Twoja nazwa firmy może być Twoim znakiem towarowym, ale nie musi. Wynika to z faktu, że firma to inaczej nazwa, którą się posługujesz w obrocie prawnym i na rynku. Natomiast znak towarowy to oznaczenie, które jest umieszczane na towarach i usłgach świdczonych przez Ciebie. Nie zawsze nazwa firmy posiada zdolność rejestracyjną i dlatego warto brać pod uwagę aby rejestrować znak towarowy, który nie będzie identyczny do nazwy firmy, a może reprezentować firmę w kontakcie z odbiorcą. Takim rozwiązaniem może być rejestracja np. loga. Prowadząc firmę nie ma wymogu rejestracji znaku towarowego, ale nie należy zapominać o zasadzie praktykowanej w Urzędzie Patentowym “kto pierwszy ten lepszy”. Odwołując się to tej zasady musisz wiedzieć, że konkurent może przejąć Twoja markę, którą budowałeś latami. Nie dopuść do takiej sytuacji, zarejestrują znak towarowy niezależnie czy jest nim Twoja nazwa firmy, logo, domena internetowa czy sklep internetowy.
Podczas procesu rejestracyjnego urząd bada znak pod względem występowania bezwzględnych przeszkód rejestracji znaku. Jeżeli uzna, że takie przesłanki występują odrzuca z urzędu taki wniosek. Takimi przesłankami są min. rodzajowość i opisowość znaku. Znak towarowy swoją nazwą nie może wprowadzać odbiorcę w błąd jak również używać słów pochodzących z języka potocznego. Bezwzględną przesłanką odmowy rejestracji znaku jest również stosowanie symboli narodowych i organizacji międzynarodowych. Kolejnym powodem odrzucenia przez urząd wniosku rejestracyjnego są tzw. względne przeszkody rejestracji. Jednak te przesłanki nie są przedmiotem badania wykonywanego z urzędu. To zadanie należy do osób trzecich, którzy uważają, że zastrzeżenie znaku powoduje naruszenia ich prawa. Powodów odmowy rejestracji znaku towarowego jest wiele, dlatego już podczas tworzenia znaku należy dokonać badanie zdolności rejestrowej, aby zmniejszyć ryzyko odmowy rejestracji znaku.
Chętnie odpowiemy na Twoje pytania
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu obsługi przesłanego zapytania i udzielenia odpowiedzi na nie. Przeczytaj jak przetwarzamy Twoje dane. Dowiedz się więcej na polityka prywatności.
Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalnośćgospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą al. Warszawska 102, 20-824 Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jestkontakt pod adresem e-mail: [email protected].
Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanieskierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. Podanie adresu e-mail jestniezbędne dla udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. ADO będzie przetwarzał Państwaadres e-mail w oparciu o realizację prawnie uzasadnionego interesu ADO jakoadministratora danych, w postaci udzielenia odpowiedzi na złożone zapytanie, a zatem napodstawie art. 6 ust. 1 lit. f) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku zprzetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalejRODO). Podanie imienia, nazwiska i numeru telefonu jest dobrowolne, a podając te danew formularzu wyrażają Państwo zgodę na ich wykorzystywanie.
ADO będzie przetwarzał Państwa dane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi, apo tym czasie w zakresie i przez okres niezbędny dla ustalenia, dochodzenia izabezpieczenia ewentualnych roszczeń, mogących mieć związek z komunikacją zużytkownikiem lub odpowiedzią na zapytanie skierowane za pośrednictwem formularzakontaktowego (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).
Podanie danych jest dobrowolne, jednak brak adresu e-mail uniemożliwia uzyskanieodpowiedzi na pytanie skierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. ADOinformuje, że w oparciu o dane osobowe nie będą podejmowane decyzje w sposóbzautomatyzowany, nie będą one przedmiotem sprzedaży ani udostępniania podmiotomzewnętrznym, za wyjątkiem podmiotów i okoliczności ich ujawnienia przewidzianychprzepisami prawa oraz podmiotów świadczących usługi na rzecz ADO, np. hostingowe lubIT. Państwa dane osobowe nie będą również przekazywane do państw trzecich luborganizacji międzynarodowych.
ADO informuje, że przysługuje Państwu prawo dostępu do danych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobecprzetwarzania danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego, a także prawo doprzenoszenia danych. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontaktna adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treściżądania (np. chęć dostępu do danych).
Gdańsk to dynamicznie rozwijające się centrum biznesowe Pomorza, które przyciąga zarówno lokalnych przedsiębiorców, jak i inwestorów z zagranicy. W mieście o tak intensywnej konkurencji rozpoznawalna marka to nie luksus – to konieczność. Jeśli budujesz firmę w Gdańsku i zależy Ci na trwałym wzroście, jednym z kluczowych narzędzi będzie rejestracja znaku towarowego. To właśnie solidna nazwa i logo mogą zapewnić Ci nie tylko prestiż, ale i prawne bezpieczeństwo, którego potrzebujesz, by bez obaw skalować działalność.
Opłaty za zgłoszenie znaku towarowego są jednakowe w całej Polsce, również dla firm działających w Gdańsku. Zgłoszenie online w jednej klasie towarowej lub usługowej to koszt 400 PLN, do którego należy doliczyć 90 PLN za publikację i 400 PLN za 10-letnią ochronę. Razem daje to 890 PLN. Jeżeli znak zgłaszany jest w więcej niż jednej klasie, należy dodać 120 PLN za każdą kolejną klasę oraz 200 PLN przy udzieleniu ochrony. To stosunkowo niewielka kwota w porównaniu z korzyściami płynącymi z prawnej ochrony marki.
Firmy z Gdańska mogą spodziewać się decyzji Urzędu Patentowego RP w przeciągu 6–8 miesięcy od daty zgłoszenia. Dobrą wiadomością jest to, że ochrona obowiązuje od momentu złożenia wniosku, co minimalizuje ryzyko naruszeń w trakcie procedury. Dla marek planujących wejście na rynki zagraniczne zaleca się również zgłoszenie znaku w EUIPO, co zapewnia ochronę na terenie całej Unii Europejskiej. W tym przypadku proces trwa zwykle około 6 miesięcy, a tryb Fast Track pozwala przyspieszyć go nawet o kilka tygodni.
Gdańskie firmy mogą zarejestrować znak w różnych formach: słownej (nazwa firmy), słowno-graficznej (logo), a nawet dźwiękowej czy przestrzennej. Choć firmy najczęściej zgłaszają znaki słowne i słowno-graficzne, warto przemyśleć wybór w kontekście długofalowej strategii marki. Znak słowny zabezpiecza nazwę niezależnie od formy jej przedstawienia, natomiast znak słowno-graficzny chroni konkretną stylizację wizualną. Oba warianty mają swoją wartość – można je licencjonować, sprzedawać lub wykorzystać w rozmowach z inwestorami.
Zarejestrowany znak towarowy to nie tylko narzędzie ochrony – to fundament przewagi konkurencyjnej. Posiadając taki znak, możesz usuwać naruszające oferty z platform sprzedażowych, blokować reklamy Google Ads wykorzystujące Twoją nazwę, a także dochodzić odszkodowań od podmiotów łamiących prawo. W Gdańsku, gdzie biznes coraz mocniej przenosi się do świata cyfrowego, możliwość ochrony domeny i marki online staje się bezcenna. W dodatku, zastrzeżony znak towarowy podnosi wartość firmy – co może mieć ogromne znaczenie przy sprzedaży, ekspansji czy pozyskiwaniu finansowania.
W szybko rozwijającym się otoczeniu gospodarczym Gdańska nie warto odkładać decyzji o ochronie marki. Jeśli masz pomysł, logo lub nazwę, które już dziś wyróżniają Cię na tle konkurencji – zarejestruj je, zanim ktoś Cię uprzedzi. Rejestracja znaku to nie tylko formalność, to forma zabezpieczenia Twojej pracy, pomysłowości i inwestycji. Skorzystaj z bezpłatnej weryfikacji zdolności rejestrowej, a jeśli wszystko się zgadza – przejdź przez cały proces ze wsparciem ekspertów.