fb
Zapytaj o szczegóły

Zastrzeżenie znaku towarowego

Zadzwoń:
883 222 282
powrót

Ile kosztuje zastrzeżenie znaku towarowego w Polsce?

Zagadnienia prawne

Bezpieczeństwo ma swoją cenę. Dowiedz się od czego zależy i ile wynoszą koszty rejestracji znaku towarowego.

Jeżeli prowadzisz własny biznes, z pewnością zależy Ci na tym, by przychody z działalności znacznie przewyższały koszty, które ponosisz. Cena zastrzegania znaku towarowego może się różnić w zależności od wielu czynników. Po przeczytaniu naszego artykułu będziesz wiedział nie tylko, co składa się na cenę rejestracji znaku towarowego, ale również jak uzyskać ochronę prawną znaku mniejszym kosztem.

Ile kosztuje zastrzeżenie znaku towarowego w Polsce

Rodzaje opłat urzędowych za zastrzeżenie znaku towarowego

Obliczając kwotę, które będziesz musiał zainwestować rejestrując krajowy znak towarowy powinieneś wziąć pod uwagę kilka aspektów. Po pierwsze, całkiem możliwe, że nie tylko z Urzędem Patentowym Rzeczpospolitej Polskiej będziesz musiał się rozliczyć. Co więc, powinieneś wiedzieć, co dokładnie składa się na koszty zastrzeżenia znaku towarowego?

Mówi się, że jeśli przedsiębiorca chce prowadzić efektywny biznes, powinien znać się na wszystkim. W praktyce jednak jest to niemożliwe, więc każda firma może wykorzystać zalety outsourcingu. Dzięki temu, nie musisz znać na pamięć ustawy o ochronie własności przemysłowej, by sprawnie zastrzec swój znak towarowy. O pomoc w rejestracji znaku możesz się zwrócić do rzecznika patentowego lub kancelarii brandingowej. W obu przypadkach możesz liczyć na profesjonalną obsługę. Opłaty za obsługę specjalistów od marki mogą się jednak znacząco od siebie różnić w zależności od wykupowanych usług. Rzecznik patentowy na ogół jest droższy a stawki minimalne określa rozporządzenie ministra sprawiedliwości. Korzystniejszą finansowo opcją będzie skorzystanie z usług kancelarii brandingowych. W ramach opłaty na rzecz kancelarii brandingowej przedsiębiorca otrzymuje wsparcie prawne, badanie zdolności odróżniającej znaku towarowego, oraz wszystkie niezbędne dokumenty, które należy jedynie wysłać na wskazany adres. 

Opłaty w branży kancelarii brandingowych również mogą się od siebie różnić. Zastanów się dobrze, czy warto wybierać partnera na podstawie kryterium wysokości ceny. Najtaniej rzadko oznacza „dobrze”. Sprawdź, co dana firma prezentuje na swojej stronie internetowej, zadzwoń by zapytać o szczegóły i sprawdź jak zostaniesz potraktowany. Cena za pomoc w zastrzeżeniu znaku towarowego nie powinna być ani zbyt wysoka, ani najniższa. Powinna być uczciwa, pozwalająca wykonać rzetelnie każde zlecenie. Taką cenę oferuje Kancelaria brandingowa Brandelaw. Dzięki takiej inwestycji otrzymujesz uprzejmą i rzetelną obsługę, profesjonalne rady i właściwie przygotowane materiały. Specjaliści z Brandelaw doradzą nie tylko w kwestiach prawnych ale również marketingowych, przez co wypromujesz zastrzeżoną przez siebie markę znacznie efektywniej. Cena za zlecenie nam sprawy będzie zawierać badanie znaku pod kątem zdolności odróżniającej znaku towarowego, przygotowanie klasyfikacji towarów i usług, przygotowanie wniosku zgłoszeniowego oraz wsparcie w trakcie trwania procedury rejestracyjnej w UPRP. Tym samym nie płacisz za kolejne pisma, jakie należy przedłożyć w Urzędzie, jeśli ten będzie miec uwagi do zgłoszenia.

Przeczytaj więcej na temat procedury zastrzeżenia krajowego znaku towarowego.

W Polsce urzędowe koszty rejestrowania znaku towarowego podzielone są na dwie podstawowe kategorie:

Opłaty jednorazowe zastrzeżenia znaku towarowego, których dokonujemy – jak sama nazwa wskazuje – tylko jeden raz, podczas zgłoszenia znaku oraz w przypadku składania wniosków odwoławczych.

Opłaty okresowe zarejestrowanej w UPRP marki uiszczane muszą być co pewien czas. Pierwszej z nich dokonuje się po uzyskaniu pozytywnej decyzji od urzędu i jest warunkiem uzyskania ochrony na czas 10 lat. Praktyka ta jest stosowana nie tylko w UPRP, ale również w pozostałych instytucjach rejestrujących znaki towarowe. Kolejną wpłatę należy uiścić po upływie wspomnianej dekady. Również i w tym wypadku przedłużony przez nas okres ochrony wynosi 10 lat.

Kosztami, które być może nie należą do największych, jednak z pewnością warto wziąć je pod uwagę, to koszty korespondencji i obsługi zgłoszenia. Zakup kopert, znaczków czy opłata za przelew w Polsce na szczęście nie stanowią dużego wydatku, jednak warto zadbać by w momencie, w którym będziemy dokonywać płatności  lub wysyłki dokumentów, banki czy poczta były otwarte.

Od czego zależy wysokość opłat urzędowych rejestracji znaku w UPRP

Od czego zależy wysokość opłat urzędowych rejestracji znaku w UPRP

Wysokość opłat za rejestrację znaku towarowego oraz za przedłużenie posiadanej ochrony zależy w głównej mierze od ilości klas towarów, jakie ma obejmować prawo ochronne znaku. Zastrzegając znak, należy mieć świadomość, że uprawniony ma wyłączność na używanie znaku na terenie Polski tylko na wybrane towary i usługi. Wyboru dokonuje się w oparciu o klasyfikację nicejską, a opłatę za każdą dodatkowo wybraną klasę należy zaliczyć w poczet kosztów całkowitych rejestracji oznaczenia. Poniżej przedstawiamy wybrane stawki ustalone przez Urząd Patentowy Rzeczpospolitej Polskiej.

Krajowy znak towarowy

Opłaty jednorazowe przy zgłoszeniu i rejestracji znaku towarowego

Opłaty okresowe za rejestrację znaku towarowego

Więcej informacji na temat kosztów rejestracji znaku towarowego znajdziesz na stronie Urzędu Patentowego RP.
https://uprp.gov.pl/pl/przedmioty-ochrony/znaki-towarowe/procedura-krajowa-/oplaty-zgloszeniowe

Zakładając, że rejestrujemy znak towarowy w 1 klasie towarów, opłata urzędowa za zgłoszenie i rejestrację znaku wyniesie 940 PLN. Jest to opłata obejmująca pierwsze 10 lat ochrony znaku.

Zwolnienie z opłaty

Początki większości firm bywają ciężkie a zyski osiąga się dopiero po jakimś czasie. Jeżeli zależy Ci na ochronie swojej własności, jednak aktualna sytuacja finansowa nie pozwala Ci na ponoszenie zbyt dużych wydatków, możesz starać się o zwolnienie z części opłaty za ochronę znaku towarowego. Urząd Patentowy rzeczpospolitej Polskiej udziela niekiedy zwolnienia z części opłat urzędowych za rejestrację znaku towarowego. Co zrobić by otrzymać taką ulgę? Składając wniosek o udzielenie prawa ochronnego na znak towarowy, składa się wniosek o zwolnienie z opłaty. Do wniosku koniecznie należy dołączyć oświadczenie o stanie majątkowym zgłaszającego oraz dokumenty potwierdzające prawdziwość takiego oświadczenia. W najlepszym razie Urząd wymagać będzie od Ciebie jedynie 20% opłaty urzędowej za zgłoszenie. To minimalna kwota do jakiej może obniżyć się cena zgłoszenia znaku towarowego. Aby przyśpieszyć proces rozpatrywania wniosku o zwolnienie z opłaty zadbaj, by dane potwierdzające oświadczenie dodane do wniosku o zwolnienie z opłaty były aktualne i pokrywały się ze stanem rzeczywistym w  dniu składania oświadczenia.

Nie daj się naciągnąć na fałszywe faktury za znak towarowy!

Koszty zastrzeżenia znaku towarowego są naprawdę niewielkie, jeżeli spojrzysz na nie przez pryzmat pieniędzy, które możesz dzięki zastrzeżeniu nazwy i loga firmy zarobić, lub które możesz zaoszczędzić. 

Nieuważnym właścicielom zastrzeżonych znaków towarowych, koszty mogą znacznie wzrosnąć. Wszystko za sprawą fałszywych wezwań do zapłaty, które coraz częściej otrzymują uprawnieni do używania zastrzeżonych oznaczeń. Oszuści, widząc okazję w rosnącej popularności zastrzegania znaków towarowych wyłudzają w ten sposób pieniądze od nieświadomych zagrożenia przedsiębiorców. Jak rozpoznać fałszywe pismo dotyczące twojego znaku? Zwróć szczególną uwagę na to, jak brzmi nazwa i jak wygląda odbitka pieczęci nadawcy i porównaj je z tymi, które widnieją na certyfikacie otrzymanym od instytucji rejestrującej Twój znak. Jeżeli cokolwiek odbiega od standardowego wyglądu pism, które otrzymywałeś z Urzędu lub wymagana opłata zwyczajnie nie zgadza się z wysokością i harmonogramem opłat (możesz sprawdzić go na stronie Urzędu lub poradzić się rzecznika lub skontaktować się z zespołem zastrzezone.pl lub Kancelarii brandingowej Brandelaw_), zgłoś sprawę na policję lub do Urzędu, w którym rejestrowałeś znak towarowy. Otrzymując dziwne pisma dotyczące rejestracji Twojego znaku towarowego przede wszystkim nie panikuj, nawet gdy grożą Ci w nim egzekucją wymaganej kwoty. Wstrzymaj się, nie odpowiadaj pochopnie na pismo, zbadaj dokładnie sygnaturę nadawcy i skontaktuj się z właściwą instytucją. Dzięki temu unikniesz niepotrzebnych opłat i inwestycji które się nie zwrócą. 

Podsumowując...

Inwestycja w rejestrację znaku towarowego zagwarantuje Ci ochronę marki oraz wiele innych korzyści majątkowych i promocyjnych. Koszt zastrzeżenia znaku towarowego można w bardzo prawdopodobnym przybliżeniu określić z góry. Już na samym początku, jeszcze przed dokonaniem zgłoszenia wiesz ile Cię to może kosztować. Warto przeznaczyć pewną kwotę na zastrzeżenie nazwy lub loga firmy, jednak końcowy rachunek tego, jaki poniesiesz koszt rejestracji znaku towarowego zależy w głównej mierze od Ciebie. Przy rejestracji ufaj tylko pewnym Kancelariom brandingowym, zastrzegaj znak towarowy zanim ktoś naruszy Twoje prawa i nie dawaj się naciągać.

Czesto zadawane pytania

Jakie są opłaty za rejestrację znaku towarowego w Polsce?

Aby zarejestrować znak towarowy w Polsce należy ponieść opłaty urzędowe. Do nich należą opłaty związane ze zgłoszeniem wniosku o rejestrację znaku towarowego jak również opłaty za 10 letni czas ochronny i publikację zastrzeżonego znaku towarowego w Biuletynie Urzędu Patentowego Rzeczpospolitej Polskiej. Minimalne opłaty przy rejestracji znaku towarowego w Polsce wynoszą 450 złotych za zgłoszenie, 400 złotych za dziesięcioletni okres ochronny i 90 złotych za publikacje w biuletynie. 

Na co powinniśmy zwrócić uwagę przy wnoszeniu opłat urzędowych?

Rejestrując znak towarowy należy zwrócić uwagę gdzie i kiedy należy wnieść opłaty urzędowe. Należy pamiętać, że Urząd Patentowy nie wystawia faktur i wezwań do zapłaty, które często przedsiębiorcy otrzymują już w chwili złożenia wniosku o zastrzeżenie znaku towarowego. Takie działania są stosowane przez nieuczciwe podmioty, które korzystają z niewiedzy przedsiębiorców. Bądź uważny i nie daj się nabrać na działanie oszustów.

 

Zobacz również:

Ochrona znaku towarowego w Unii EuropejskiejPo co badać znak przed rejestracją?Naruszenia znaku towarowego i sposoby ochrony przed nimiCo to jest klasyfikacja towarów i usług?Badanie zdolności ochronnej znakiZastrzeżenie nazwy i logo firmyZastrzeżenie nazwy i logo produktuDostosowanie znaku do rejestracjiMonitoring znaku towarowego

 

Pomagam obniżyć opłaty urzędowe
aż o 75%!

Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
Prawnik
Telefon883 222 282
Plane[email protected]

Zapytaj o zastrzeżenie znaku towarowego

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania
Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
Prawnik
Telefon883 222 282
Plane[email protected]
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu obsługi przesłanego zapytania i udzielenia odpowiedzi na nie.
Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalnośćgospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą al. Warszawska 102, 20-824 Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jestkontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanieskierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. Podanie adresu e-mail jestniezbędne dla udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. ADO będzie przetwarzał Państwaadres e-mail w oparciu o realizację prawnie uzasadnionego interesu ADO jakoadministratora danych, w postaci udzielenia odpowiedzi na złożone zapytanie, a zatem napodstawie art. 6 ust. 1 lit. f) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku zprzetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalejRODO). Podanie imienia, nazwiska i numeru telefonu jest dobrowolne, a podając te danew formularzu wyrażają Państwo zgodę na ich wykorzystywanie.

ADO będzie przetwarzał Państwa dane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi, apo tym czasie w zakresie i przez okres niezbędny dla ustalenia, dochodzenia izabezpieczenia ewentualnych roszczeń, mogących mieć związek z komunikacją zużytkownikiem lub odpowiedzią na zapytanie skierowane za pośrednictwem formularzakontaktowego (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

Podanie danych jest dobrowolne, jednak brak adresu e-mail uniemożliwia uzyskanieodpowiedzi na pytanie skierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. ADOinformuje, że w oparciu o dane osobowe nie będą podejmowane decyzje w sposóbzautomatyzowany, nie będą one przedmiotem sprzedaży ani udostępniania podmiotomzewnętrznym, za wyjątkiem podmiotów i okoliczności ich ujawnienia przewidzianychprzepisami prawa oraz podmiotów świadczących usługi na rzecz ADO, np. hostingowe lubIT. Państwa dane osobowe nie będą również przekazywane do państw trzecich luborganizacji międzynarodowych.

ADO informuje, że przysługuje Państwu prawo dostępu do danych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobecprzetwarzania danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego, a także prawo doprzenoszenia danych. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontaktna adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treściżądania (np. chęć dostępu do danych).

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.

Pobierz darmowy e-book

Pamiętaj, drukuj tylko to co konieczne - chrońmy lasy!

praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych

prosty, zrozumiały język

konkretne przykłady

Ebook 10 zagadnień prawnych które musisz znać

Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.

Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.

Twoje dane będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie zgody. Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalność gospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą al. Warszawska 102, 20-824 Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jest kontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie Państwa zgody - art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). By móc otrzymywać materiały marketingowo-informacyjne na podany w formularzu adres e-maillub numer telefonu, zgodnie z przepisami ustawy o świadczeniu usług drogą elektronicznąoraz ustawy Prawo telekomunikacyjne, potrzebujemy dodatkowej zgody wynikającej właśnie z tych przepisów. Brak wyrażenia tej zgody uniemożliwia otrzymywanie informacjina podany adres e-mail lub numer telefonu.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonych zgód lub doczasu zaprzestania świadczenia usług w formie newsletter. Aby wycofać zgody prosimy okontakt z BRANDELAW Marcin Setlak na adres e-mail wskazany powyżej. Odbiorcy, którym mogą być ujawnione Państwa dane są podmiotami, z którymi ADO zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych systemów informatycznych. Nie będą one również udostępniane innym odbiorcom zewnętrznym ani przekazywane do państwtrzecich czy organizacji międzynarodowych. W oparciu o Państwa dane nie dokonujemy profilowania, nie podlegają one również procesom podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany.

Mają Państwo prawo do dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do przenoszenia danych.Mają Państwo również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeżeli uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych przez BRANDELAW narusza przepisy RODO. Mają Państwo również prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontakt na adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treści żądania (np. chęć dostępu do danych).Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, niemniej bez ich podania niebędzie możliwe przekazywanie Newslettera. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez BRANDELAW w Polityce Prywatności serwisów BRANDELAW: https://brandelaw.pl/polityka-prywatnosci.html.

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.
powrót do góry
jak zastrzec nazwę firmy
f
facebook