Zastrzeżenie znaku towarowego
Każdą sprawę starannie analizujemy i przygotowujemy strategię zgłoszenia. Dzięki temu na 1360* zastrzeganych znaków, do zaledwie 40 spraw wniesiono sprzeciw.
To aż 97% skuteczność w prowadzonych sprawach!
Jednocześnie to zaledwie 3% postępowań spornych, podczas gdy średnia unijna wynosi 20%!
* Stan na dzień 31 października 2022
Do cen świadczonych za nasze usługi należy doliczyć podatek VAT. Wysokość opłat urzędowych jest uzalezniona od zakresu wnioskowanej ochrony. Minimalne opłaty wynoszą 450 PLN za zgłoszenie w Polsce oraz 850 EUR za zgłoszenie w UE.
ZAREJESTRUJ ZNAK TOWAROWY TERAZ
Czy znak towarowy to to samo co nazwa firmy?
Twoja nazwa firmy może być Twoim znakiem towarowym, ale nie musi. Wynika to z faktu, że firma to inaczej nazwa, którą się posługujesz w obrocie prawnym i na rynku. Natomiast znak towarowy to oznaczenie, które jest umieszczane na towarach i usłgach świdczonych przez Ciebie. Nie zawsze nazwa firmy posiada zdolność rejestracyjną i dlatego warto brać pod uwagę aby rejestrować znak towarowy, który nie będzie identyczny do nazwy firmy, a może reprezentować firmę w kontakcie z odbiorcą. Takim rozwiązaniem może być rejestracja np. loga. Prowadząc firmę nie ma wymogu rejestracji znaku towarowego, ale nie należy zapominać o zasadzie praktykowanej w Urzędzie Patentowym “kto pierwszy ten lepszy”. Odwołując się to tej zasady musisz wiedzieć, że konkurent może przejąć Twoja markę, którą budowaleś latami. Nie dopuść do takiej sytuacji, zarejestrują znak towarowy niezależnie czy jest nim Twoja nazwa firmy, logo, domena internetowa czy sklep internetowy.
Czy urząd może odmówić rejestracji mojego znaku towarowego?
Podczas procesu rejestracyjnego urząd bada znak pod względem występowania bezwzględnych przeszkód rejestracji znaku. Jeżeli uzna, że takie przesłanki występują odrzuca z urzędu taki wniosek. Takimi przesłankami są min. rodzajowość i opisowość znaku. Znak towarowy swoją nazwą nie może wprowadzać odbiorcę w błąd jak również używać słów pochodzących z języka potocznego. Bezwzględną przesłanką odmowy rejestracji znaku jest również stosowanie symboli narodowych i organizacji międzynarodowych. Kolejnym powodem odrzucenia przez urząd wniosku rejestracyjnego są tzw. względne przeszkody rejestracji. Jednak te przesłanki nie są przedmiotem badania wykonywanego z urzędu. To zadanie należy do osób trzecich, którzy uważają, że zastrzeżenie znaku powoduje naruszenia ich prawa. Powodów odmowy rejestracji znaku towarowego jest wiele, dlatego już podczas tworzenia znaku należy dokonać badanie zdolności rejestrowej, aby zmniejszyć ryzyko odmowy rejestracji znaku.
W dzisiejszych czasach zastrzeżenie nazwy i logo firmy jest ważnym elementem budowania silnej marki.
Nazwa i logo Twojego przedsiębiorstwa mogą paść ofiarą działań nieuczciwej konkurencji, która w złej wierze może naruszać Twoją nazwę. Tylko zastrzeżenie znaku towarowego da Ci odpowiednią ochronę przed takimi sytuacjami.
Rejestracja nazwy i logo przedsiębiorstwa, jako graficznego lub słownego, polskiego albo europejskiego (wspólnotowego) znaku towarowego zagwarantuje Ci ochronę prawną Twojej marki na okres 10 lat.
Obok Twojej nazwy oraz logotypu możesz umieścić znak R (®) i posługiwać się oznaczeniem „zastrzeżonego znaku towarowego” na wszystkich materiałach i produktach, które wykorzystujesz w celach reklamowych.
Jeśli nie masz wiedzy o tym jak zastrzec logotyp i nazwę działalności gospodarczej – skorzystaj z formularza kontaktowego widniejącego wyżej.
Nakreślimy Ci z czym wiąże się rejestracja znaku towarowego. Omówimy poszczególne etapy zastrzeżenia twojej marki i przedstawimy związane z tym koszty.