Zastrzeżenie znaku towarowego
Każdą sprawę starannie analizujemy i przygotowujemy strategię zgłoszenia. Dzięki temu na 1360* zastrzeganych znaków, do zaledwie 40 spraw wniesiono sprzeciw.
To aż 97% skuteczność w prowadzonych sprawach!
Jednocześnie to zaledwie 3% postępowań spornych, podczas gdy średnia unijna wynosi 20%!
* Stan na dzień 31 października 2022
Do cen świadczonych za nasze usługi należy doliczyć podatek VAT. Wysokość opłat urzędowych jest uzalezniona od zakresu wnioskowanej ochrony. Minimalne opłaty wynoszą 450 PLN za zgłoszenie w Polsce oraz 850 EUR za zgłoszenie w UE.
ZAREJESTRUJ ZNAK TOWAROWY TERAZ
Czy znak towarowy to to samo co nazwa firmy?
Firma to nazwa pod jaką przedsiębiorca działa na rynku. Natomiast znak towarowy służy do komercyjnego oznaczania towaru lub usługi, który pozwala na odróżnienie jednego towaru od drugiego w danej branży. Często nazwa Twojej firmy nie spełnia wymogów rejestracyjnych np. opisowości lub rodzajowości nazwy. Nic jednak straconego, w takiej sytuacji możesz zarejestrować znak słowno-graficzny, który będzie posiadał więcej elementów odróżniających, które zagwarantują zastrzeżenie znaku. Wtedy Twój znak towarowy w postaci loga pomoże odróżnić Twoje produkty od produktów konkurencji. Prowadząc firmę nie musisz mieć zastrzeżonej nazwy (znaku towarowego), ale wtedy Twoja marka nie jest chroniona. Konkurencja może ten fakt wykorzystać i zarejestrować go jako swój, a tym samym pozbawić Cię Twojego znaku rozpoznawczego.
Czy znak towarowy może mieć kilku właścicieli?
Tak. Jeżeli znak zostanie zgłoszony przez kilka osób urząd przyznaje tzw. wspólne prawo ochronne. Rejestracja ta określa, że każda osoba staje się jego właścicielem. Jednym z warunków zastrzeżenia wspólnego znaku jest opracowanie regulaminu, które określa zasady jego używania. Regulamin ten należy dołączyć do zgłoszenia o zastrzeżenie tego znaku. Rejestracja wspólnego znaku wiąże się z wyższą opłatą zgłoszeniową.
Obecnie przedsiębiorcy zwracają coraz większą uwagę na zastrzeżenie znaku towarowego dla swojej firmy.
Twoja nazwa oraz logo mogą być zagrożone ze strony działania nieuczciwej konkurencji, która w złej wierze może naruszać nazwę, którą się posługujesz.
Rejestracja nazwy i logo przedsiębiorstwa, jako słownego lub graficznego, polskiego lub europejskiego (wspólnotowego) znaku towarowego zagwarantuje Ci ochronę prawną marki na dekadę.
Obok Twojej nazwy i logo możesz zamieścić znak R (®) i korzystać z oznaczenia „zastrzeżonego znaku towarowego” na wszystkich produktach i materiałach wykorzystywanych do reklamy.
Jeżeli nie wiesz jak przebiega rejestracja znaku towarowego – skorzystaj z umieszczonego wyżej formularza kontaktowego.
Przedstawimy Ci jak wygląda zastrzeżenie nazwy i logo, z czym związana jest ta procedura, jakie są jej koszta i poszczególne fazy.