-->
Zastrzegliśmy ponad 2300 znaków towarowych. Nie czekaj i Ty również ochroń swój znak już dziś!
Zapytaj o szczegóły terazTyle czasu potrzebujemy aby zweryfikować czy Twoja marka ma zdolność odróżniającą i można ją zastrzec w urzędzie patentowym.
Średnio tyle czasu potrzebujemy na opracowanie klasyfikacji znaku i przygotowanie wniosku do właściwego urzędu.
Tyle czasu trwa średnio procedura urzędowa, a my przez ten okres opiekujemy się sprawą na każdym etapie rejestracji w urzędzie.
Dowiedz się jak długo trwa zastrzeżenie znaku towarowego
Doradzamy w zakresie zastrzeżenia znaku, prowadzimy konsultacje telefoniczne i e-mailowe.
Weryfikujemy znak w bazach znaków towarowych: krajowej (UPRP), unijnej (EUIPO) i międzynarodowej (WIPO).
Opracowujemy wykaz towarów wg klasyfikacji nicejskiej, sporządzamy wniosek do UPRP, prowadzimy bieżący nadzór nad sprawą.
Opracowujemy wykaz towarów wg klasyfikacji nicejskiej, sporządzamy wniosek do EUIPO, prowadzimy bieżący nadzór nad sprawą.
Do cen świadczonych za nasze usługi należy doliczyć podatek VAT. Wysokość opłat urzędowych jest uzależniona od zakresu wnioskowanej ochrony. Minimalne opłaty wynoszą 450 PLN za zgłoszenie w Polsce oraz 850 EUR za zgłoszenie w UE.
Zarejestruj znak towarowy terazDołącz do naszych zadowolonych klientów
Poznaj opinie niektórych z naszych klientów
Poznaj odpowiedzi na popularne pytania
Prowadząc firmę najlepiej zarejestrować znak słowny i słowno-graficzny, ponieważ oba te znaki się uzupełniają. Jednak nie każdy znak da się zarejestrować jako znak słowny. Powodem może być już używanie tego znaku lub np. opisywać lub rodzajowość nazwy. Wyjściem z takiej sytuacji jest zarejestrowanie znaku graficznego lub słowno-graficznego, który będzie chronić wygląd Twojej marki. Należy zaznaczyć, że słowo w znaku słowno-graficznym też jest chronione pod warunkiem występowania razem z grafiką.
Rejestrując znak towarowy nabywasz prawo do jego własności. Dzięki temu możesz go używać w sposób zarobkowy lub zawodowy. Otrzymujesz świadectwo ochronne i możliwość stosowania symbolu R w kółeczku, który podkreśla, że Twój znak zarezerwowany jest tylko dla Ciebie. Zastrzeżona marka ułatwi Ci obrót znakiem jak również możliwość sprzedaży i licencjonowania produktu. Posiadając prawo ochronne znacznie szybciej i skuteczniej zablokujesz nieuczciwe działanie konkurencji. Jeżeli nawet dojdzie do naruszeń szybko wyegzekwujesz swoje prawa co do posiadanego znaku.
Chętnie odpowiemy na Twoje pytania
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu obsługi przesłanego zapytania i udzielenia odpowiedzi na nie. Przeczytaj jak przetwarzamy Twoje dane. Dowiedz się więcej na polityka prywatności.
Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalnośćgospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą al. Warszawska 102, 20-824 Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jestkontakt pod adresem e-mail: [email protected].
Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanieskierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. Podanie adresu e-mail jestniezbędne dla udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. ADO będzie przetwarzał Państwaadres e-mail w oparciu o realizację prawnie uzasadnionego interesu ADO jakoadministratora danych, w postaci udzielenia odpowiedzi na złożone zapytanie, a zatem napodstawie art. 6 ust. 1 lit. f) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku zprzetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalejRODO). Podanie imienia, nazwiska i numeru telefonu jest dobrowolne, a podając te danew formularzu wyrażają Państwo zgodę na ich wykorzystywanie.
ADO będzie przetwarzał Państwa dane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi, apo tym czasie w zakresie i przez okres niezbędny dla ustalenia, dochodzenia izabezpieczenia ewentualnych roszczeń, mogących mieć związek z komunikacją zużytkownikiem lub odpowiedzią na zapytanie skierowane za pośrednictwem formularzakontaktowego (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).
Podanie danych jest dobrowolne, jednak brak adresu e-mail uniemożliwia uzyskanieodpowiedzi na pytanie skierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. ADOinformuje, że w oparciu o dane osobowe nie będą podejmowane decyzje w sposóbzautomatyzowany, nie będą one przedmiotem sprzedaży ani udostępniania podmiotomzewnętrznym, za wyjątkiem podmiotów i okoliczności ich ujawnienia przewidzianychprzepisami prawa oraz podmiotów świadczących usługi na rzecz ADO, np. hostingowe lubIT. Państwa dane osobowe nie będą również przekazywane do państw trzecich luborganizacji międzynarodowych.
ADO informuje, że przysługuje Państwu prawo dostępu do danych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobecprzetwarzania danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego, a także prawo doprzenoszenia danych. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontaktna adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treściżądania (np. chęć dostępu do danych).
Warszawa, jako stolica Polski i najważniejszy ośrodek gospodarczy w kraju, przyciąga przedsiębiorców z każdej branży – od sektora finansowego i technologicznego, po rynek nieruchomości i kreatywne start-up. Prowadząc działalność właśnie tutaj, warto od razu zadbać o silne fundamenty prawne swojej marki. Rejestracja znaku towarowego – nazwy firmy, logo czy sloganu – to nie tylko sposób na ochronę przed plagiatem, ale też narzędzie budujące profesjonalny i wiarygodny wizerunek w oczach klientów, inwestorów i partnerów biznesowych.
Przedsiębiorcy działający w Warszawie powinni wiedzieć, że rejestracja znaku towarowego w Polsce to proces dostępny i kosztowo przewidywalny. Zgłoszenie znaku do jednej klasy towarowej w wersji elektronicznej kosztuje 400 PLN, natomiast papierowej – 450 PLN. Po pozytywnej decyzji Urzędu Patentowego RP konieczne jest uiszczenie opłaty za 10-letnią ochronę w wysokości 400 PLN oraz dodatkowo 90 PLN za publikację decyzji. Minimalny koszt całkowity wynosi więc 890 PLN. Każda kolejna klasa to dodatkowy koszt, który warto uwzględnić przy planowaniu zakresu ochrony.
Czas oczekiwania na rejestrację znaku towarowego w Urzędzie Patentowym RP wynosi średnio od 6 do 8 miesięcy. Jednak już od momentu złożenia wniosku marka korzysta z tymczasowej ochrony. W przypadku firm z Warszawy, które planują ekspansję międzynarodową, szczególnie opłacalna jest rejestracja w EUIPO – pozwala ona chronić znak we wszystkich krajach Unii Europejskiej. Cały proces trwa zwykle około 6 miesięcy, a skorzystanie z procedury „fast track” może go jeszcze skrócić. Znak objęty jest ochroną przez 10 lat, z możliwością przedłużenia na kolejne okresy bez ograniczeń.
Firmy działające w Warszawie mogą wybierać spośród różnych rodzajów znaków towarowych: słownych, słowno-graficznych, graficznych, dźwiękowych, a nawet przestrzennych. Najczęściej jednak rejestrowane są znaki słowne (nazwa firmy) oraz słowno-graficzne (nazwa z logo), ponieważ zapewniają one wysoką skuteczność ochrony i łatwą identyfikację. Po rejestracji można legalnie stosować symbol ®, który sygnalizuje, że marka jest chroniona prawnie. Taki znak to również aktywo majątkowe – można go licencjonować, dzierżawić lub sprzedać, co czyni go wartościowym elementem biznesu.
Zarejestrowany znak towarowy stanowi silną barierę dla nieuczciwej konkurencji. Firma z Warszawy, posiadająca prawo ochronne, może skutecznie dochodzić swoich roszczeń w przypadku bezprawnego wykorzystania nazwy, logotypu czy hasła. W dobie cyfrowej szczególnego znaczenia nabiera ochrona znaku w internecie – umożliwia walkę z podszywającymi się reklamami, nieuprawnionym użyciem domen czy fałszywymi kontami w mediach społecznościowych. Rejestracja znaku to również podniesienie wartości firmy i większa atrakcyjność w oczach potencjalnych inwestorów i partnerów handlowych.
Warszawa to miasto ogromnych możliwości, ale również dużej konkurencji. Rejestracja znaku towarowego to strategiczna decyzja, która daje realną przewagę – chroni unikalność Twojej marki i zabezpiecza inwestycje w jej rozwój. W stolicy, gdzie wiele branż funkcjonuje na najwyższym poziomie, nie warto ryzykować utraty tożsamości rynkowej. Posiadanie zarejestrowanego znaku to nie tylko środek obrony, ale również dowód profesjonalizmu. Zadbaj o swoją markę już dziś – zanim zrobi to ktoś inny.