Zastrzeżenie znaku towarowego
Każdą sprawę starannie analizujemy i przygotowujemy strategię zgłoszenia. Dzięki temu na 1360* zastrzeganych znaków, do zaledwie 40 spraw wniesiono sprzeciw.
To aż 97% skuteczność w prowadzonych sprawach!
Jednocześnie to zaledwie 3% postępowań spornych, podczas gdy średnia unijna wynosi 20%!
* Stan na dzień 31 października 2022
Do cen świadczonych za nasze usługi należy doliczyć podatek VAT. Wysokość opłat urzędowych jest uzalezniona od zakresu wnioskowanej ochrony. Minimalne opłaty wynoszą 450 PLN za zgłoszenie w Polsce oraz 850 EUR za zgłoszenie w UE.
ZAREJESTRUJ ZNAK TOWAROWY TERAZ
Jaki znak towarowy najlepiej wybrać?
Wybierając rodzaj znaku, który chcesz zarejestrować musisz odpowiedzieć sobie na pytanie na czym bardziej Ci zależy, czy na na nazwie marki czy na wyglądzie loga firmy.Oba te znaki się nawzajem uzupełniają ale często zdarza się tak, że nie zawsze da się zarejestrować znak słowny, bo nie pozwala na to sama nazwa albo konkurencja, która ten znak sobie już zarejestrowała. Wtedy należy wybrać opcję zastrzeżenia loga firmy, które zapewni ochronę wyglądu Twojej marki. Warto dodać, że słowo występujące w zastrzeżonym znaku słowno-graficznym jest też chronione, ale tylko w tym wariancie graficznym. Podsumowując, im szersza ochrona tym lepsza. Dlatego jeśli masz możliwość zgłoś znak słowny i słowno-graficzny.
Czym jest wstępna weryfikacja znaku towarowego?
Wstępna weryfikacja znaku polega na sprawdzeniu czy Twoja marka spełnia wymogi rejestracyjne. Analiza ta ma na celu ocenić ewentualne ryzyka jakie mogą się pojawić podczas rejestracji znaku towarowego. Jedne z nich to tzw. bezwzględne przeszkody, które weryfikuje urząd patentowy. Weryfikacja znaku pozwala ustalić czy znak podlega pod nie czy też nie. Druga część weryfikacji odnosi się do zarejestrowanych już znaków towarowych. Ma na celu ustalenie czy są znaki identyczne lub podobne, których właściciele mogą mieć obiekcje do Twojego zgłoszenia. W określonych przypadkach wykonywane jest badanie zdolności odróżniającej znaku towarowego. To działanie pokrywa się z czynnościami jakie są wykonywane podczas weryfikacji. Końcowym produktem badania jest pełny raport z oceną znaku i wskazaniem potencjalnych kolizji.
Obecnie zastrzeżenie nazwy i logo jest coraz istotniejsze dla przedsiębiorców.
Logotyp i nazwa Twojej działalności mogą być narażone na działania nieuczciwej konkurencji, która w złej wierze może naruszyć nazwę, której używasz. Rejestracja znaku towarowego sprawi, że marka będzie należeć w pełni do Ciebie.
Zarejestrowanie nazwy oraz logo działalności gospodarczej, jako słownego lub graficznego, europejskiego lub polskiego (wspólnotowego) znaku towarowego zapewni Ci ochronę prawną Twojej marki na okres 10 lat.
Obok Twojego logotypu oraz nazwy działalności gospodarczej możesz zamieścić znak R (®) i używać oznaczenia „zastrzeżonego znaku towarowego” na wszystkich produktach i materiałach, które wykorzystujesz w celach reklamowych.Rejestracja nazwy i logo spowoduje również zwiększenie majątku Twojej firmy.
Jeśli nie masz wiedzy o tym jak ma przebiegać zastrzeżenie znaku towarowego Twojej marki – skorzystaj z formularza kontaktowego znajdującego wyżej.
Wyjaśnimy Ci jak wygląda zarejestrowanie logotypu i nazwy działalności gospodarczej, z czym związany jest ten proces, ile to kosztuje oraz jakie są fazy rejestracji znaku.