fb
Zapytaj o szczegóły

Zastrzeżenie znaku towarowego

Zadzwoń:
883 222 282
powrót

Co musisz wiedzieć o rejestracji znaku towarowego sklepu internetowego

Opinie i porady

Wszystko co musisz wiedzieć o rejestracji znaku towarowego sklepu internetowego zebrałem w jeden obszerny artykuł, który masz przed sobą. Odpowiadam na pytania, jakie znaki towarowe można znaleźć w e-sklepie, czy wszystko można zarejestrować, co Ci grozi, jeśli tego nie zrobisz oraz jakie zalety niesie zastrzeżenie znaku.

Różne znaki towarowe w sklepie internetowym

Znak towarowy sklepu internetowego
Źródło: pixabay.com

Chcesz chronić swój sklep internetowy, ale nie wiesz, co właściwie masz chronić? Pomysł? Nazwę sklepu? Nazwę domeny internetowej? Layout, a może kształt produktów? Wyjaśnijmy na początku, co na stronie internetowej ma w ogóle szansę podlegać ochronie prawnej zastrzeżonego znaku towarowego.

Żeby wiedzieć, jakie znaki towarowe masz w sklepie internetowym, musisz wiedzieć czym w ogóle jest „znak towarowy”. Zamiast kolejnej nudnej definicji ustawowej znaku towarowego, przeczytaj moje własne tłumaczenie z języka prawniczego na ludzki, dla Ciebie. 

„Znakiem towarowym może być wszystko,
co może posłużyć do wyróżnienia przedsiębiorcy
na konkretnym rynku,
jeśli tylko jesteś w stanie w jakiś sposób to ZOBACZYĆ”

Zgodnie z powyższym, znak towarowy musi:

Na stronie internetowej, do znaków towarowych można zaliczyć:

To z pewnością nie wszystkie elementy Twojego e-sklepu, które można zastrzec, jednak na potrzeby tego artykułu w zupełności wystarczą, by wyjaśnić to, co musisz wiedzieć o rejestracji znaku towarowego sklepu internetowego. Każdy z powyższych elementów można próbować zastrzec, o ile oczywiście spełnia warunki wynikające z definicji znaku towarowego, wymienione na początku.

Zauważyłeś, że przy każdym punkcie powyżej, w nawiasach znajdują się dodatkowe określenia? Istnieje kilka podstawowych rodzajów znaków towarowych i ważne jest, by przy rejestracji znaku towarowego oznaczyć go odpowiednim rodzajem. Każdy rodzaj znaku w praktyce jest oddzielnym oznaczeniem, które trzeba indywidualnie zgłosić. I tak znaki towarowe dzielimy, między innymi, na:

Skoro wiadomo już, co można zastrzec w e-sklepie, to nawiązując do wstępu tego akapitu, dowiedz się, co nie ma szans na ochronę prawną urzędu patentowego. Możesz być pewien, że nie zarejestrujesz pomysłu na stronę internetową. Możesz mieć również problem z zastrzeżeniem modelu biznesowego, planu marketingowego czy charakterystyki grupy docelowej serwisu www. Wszystkie te elementy mają charakter abstrakcyjny, który ciężko wyrazić graficznie, jak ustawa nakazuje. Nawet jeżeli udałoby Ci się wyrazić graficznie choćby plan marketingowy, co w zasadzie nie jest trudne mając kartkę papieru i ołówek, to istnieje zasada, że znak towarowy musi być możliwy do „objęcia” w jednym akcie poznawczym. Mówiąc prościej, musi być wyraźny i na tyle prosty, żeby odbiorca nie musiał go kartkować…

Jeśli w Twojej głowie pojawiła się myśl dotycząca finansów i tego, czy rejestracja znaków towarowych Twojego sklepu internetowego w ogóle jest Ci potrzebna, koniecznie zapoznaj się z artykułami, do których linki znajdziesz dalej w tekście. Najpierw jednak przejdźmy przez zagrożenia i korzyści zastrzeżenia marki w e-commerce, czyli meritum tego, co musisz wiedzieć o rejestracji znaków towarowych sklepu www.

Brak rejestracji oznaczeń e-sklepu – zagrożenia

Zagrożenia bez rejestracji znaku e-sklepu
Źródło: pixabay.com

Możesz stracić samodzielnie zbudowaną markę sklepu internetowego w ciągu zaledwie kilku miesięcy. 

To oczywiście skrajna możliwość, jednak faktycznie jest możliwa. 

Bez zarejestrowania znaków towarowych swojego e-sklepu, niektóre z nich w pewnym stopniu mogą podlegać ochronie np. prawa autorskiego (loga), jednak część z nich nie jest objęta żadną szczególną ochroną prawną (nazwa sklepu). To znaczy, że jeżeli inna firma zastrzeże identyczny lub choćby podobny znak towarowy szybciej, to może zakazać Ci używania znaków, których używasz przez lata.

Niesprawiedliwe? Być może, jednak może okazać się zgodne z prawem.

Co więcej, stracić możesz to, co w sklepie internetowym stanowi podstawę, czyli domenę internetową. 

Właściciel zarejestrowanego znaku towarowego może odebrać Ci domenę sklepu

Rejestracja nazwy domeny internetowej nie wystarczy. Rejestrując domenę nie nabywasz do niej prawa własności, a jedynie prawo używania jej tak długo, jak długo za nią płacisz. W efekcie nie chroni jej żadne prawo tak skuteczne, jak ochrona zastrzeżonego znaku towarowego. W postępowaniu arbitrażowym przed NASK, rejestrator domen rozwiązał umowę z niejedną firmą w efekcie postępowania o bezprawne używanie w nazwie domeny cudzej zastrzeżonej marki.

Dowiedz się więcej o ochronie prawnej domeny internetowej

Możesz stracić potencjalnych klientów

Jak dajesz znać odbiorcom, że to Twój sklep jest oryginalny i to tu otrzymają najwyższej jakości produkty? Że to u Ciebie mogą liczyć na najlepszą obsługę klienta i sprawne dostarczenie zamówienia? Bez zastrzeżenia znaku towarowego znacznie trudniej będzie Ci zablokować nieuczciwego konkurenta, który otworzy sklep internetowy pod niemal identycznym adresem. Brak symbolu ® przy znaku może spowodować, że znaki towarowe różnych przedsiębiorców nie będą się w zasadzie różnić. Klienci zamiast do jednego sklepu internetowego, trafiać będą na zmianę do wielu – czy masz pewność, że akurat do Twojego?

Możesz nieświadomie naruszać czyjś znak towarowy

Skoro zarejestrowałeś firmę w CEIDG lub KRS, to wydaje Ci się, że nazwa firmy jest zaklepana i Ci się należy? Niestety. Żadna z instytucji rejestrujących biznes w Polsce nie weryfikuje, czy nazwę firmy rejestrujesz legalnie. Nie ma takiego obowiązku, a konsekwencje prawne i finansowe poniesiesz w całości Ty. Nawet jeśli zrobisz to nieświadomie.

Rejestracja znaku towarowego e-sklepu nie jest przymusowa.
Jej brak może jednak zaszkodzić. 

Co grozi za bezprawne naruszenie zastrzeżonego znaku towarowego w sklepie internetowym?

Jeśli okazało się, że w swoim sklepie internetowym nieświadomie naruszyłeś zastrzeżony znak kogoś innego, grozi Ci cała masa nieprzyjemnych konsekwencji. Oto niektóre z nich. Według mnie najczęściej występujące:

Zalety rejestracji znaków towarowych sklepu internetowego

Zalety rejestracji znaku towarowego e-sklepu
Źródło: pixabay.com

Prawo ochronne znaku towarowego, to najbardziej skuteczna forma zabezpieczenia oznaczeń Twojego sklepu internetowego. 

Zastrzegając znak już na początku nabywasz pewność, że nie naruszasz przez przypadek znaków zarejestrowanych wcześniej przez innych. Wielką zaletą jest, że stajesz się realnym i legalnym właścicielem zastrzeżonych marek w branży e-commerce. To robi wrażenie i jest solidnym narzędziem do obrony, a w razie konieczności ataku konkurencji.

Symbol ochronny ® zwiększa renomę e-sklepu

Każdy kto odwiedzi Twój sklep, zwróci uwagę na Twój znak towarowy oznaczony charakterystyczną eRką w kółku. Możesz mi wierzyć, że nawet jeśli myli znaczenie ®, tłumacząc jako original, zamiast prawidłowo registered, to skojarzenia każdy ma dokładnie te same – unikalna jakość i pewność zakupu. Wykorzystaj zaletę, że wszystko co zwraca uwagę, pozostaje w pamięci na dłużej. Klient zapamięta Twój znak wyróżniony symbolem ® i wróci do Ciebie.

Skutecznie zablokujesz konkurencyjne sklepy internetowe

Jeśli zarejestrujesz nazwę domeny swojego sklepu internetowego, to szybciej, łatwiej i przede wszystkim mniejszym kosztem zablokujesz konkurenta, jeśli ten zacznie Cię za bardzo naśladować. Powiedzmy, że zarejestruje domenę łudząco podobną do Twojej, ale delikatnie zmieni kolejność liter lub doda myślnik między słowami. Jeśli Twoja domena będzie wcześniej już zastrzeżona w Urzędzie Patentowym, to będziesz miał prawo do „Roszczenia o zaniechanie naruszania”, o którym pisałem wyżej, w zagrożeniach dla niezarejestrowanej marki. To Ty staniesz się zagrożeniem dla nieuczciwej konkurencji. 

W efekcie osoba naruszająca znak towarowy Twojego e-sklepu może utracić prawo do używania naruszającego adresu www. Podobnie stało się w przypadku marek jednego z bardziej popularnych czasopism motoryzacyjnych. O tym oraz o innych przykładach naruszenia marki przeczytasz tutaj.

Facebook, Amazon, Allegro usuwają strony naruszające prawa do znaków towarowych

To co musisz wiedzieć rozważając rejestrację marki, to że większość serwisów, na których być może sprzedajesz, będzie po Twojej stronie przy sporach i właściwie zareaguje, gdy Twoje prawa do znaku sklepowego zostaną naruszone. Jeśli ktoś narusza znak towarowy Twojego sklepu internetowego w social media lub serwisach aukcyjnych, to w dużej części z nich znajdziesz specjalne formularze do zgłoszenia takich zdarzeń. W efekcie jeśli wykażesz, że masz prawo do zarejestrowanej marki e-sklepu i udowodnisz podobieństwo lub identyczność znaków, administratorzy tych portalów mogą bardzo szybko usunąć profile lub strony bezprawnie korzystające z Twojego znaku. Wielką zaletą takiego dochodzenia swoich praw do znaku towarowego jest pominięcie sądu i pominięcie wysokich kosztów prawnika.

Amazon zapewnia dodatkowe korzyści sprzedawcom za zarejestrowanie znaku

Jeśli prowadzisz sklep internetowy zarówno na własnej stronie, jak i w serwisach takich jak Allegro, AliExpress czy Amazon, to zaciekawi Cię, co możesz zyskać w ostatnim z wymienionych portali, po uzyskaniu prawa ochronnego znaku unii europejskiej. Jeśli jeszcze nie słyszałeś o programie Brand Registry, to najwyższa pora żeby nadrobić zaległości.

Jakiś czas temu serwis sprzedażowy Amazon uruchomił funkcjonalność, która właścicielom zarejestrowanych nazw lub logotypów firm i produktów daje dodatkowe narzędzia do zwiększania sprzedaży oraz bezpieczeństwa w serwisie. Takie rozwiązania dotyczące znaków towarowych to dodatkowa zaleta zastrzeżenia marki e-sklepu. Jeśli zarejestrujesz swój znak w Unii Europejskiej a następnie zgłosisz to samo oznaczenie sklepu www do programu Amazona – Brand Registry, będziesz mógł wykorzystać nowe formaty ogłoszeń, niedostępne dla zwykłych sprzedawców. Dzięki dodatkowym narzędziom serwisu, znacznie łatwiej znajdziesz naruszające strony konkurencji i znacznie łatwiej dowiedziesz swoich racji, gdy konkurent w Amazonie posłuży się znakiem identycznym lub łudząco podobnym do Twojej zastrzeżonej marki e-sklepu. Amazon niezaprzeczalnie jest prekursorem, jeśli chodzi o najnowsze rozwiązania w sprzedaży internetowej. Istnieje duża szansa, że w niedalekiej przyszłości w ślad za trendsetterem pójdą również inne, w tym polskie serwisy.

Prawo do zastrzeżonego znaku Twojego e-sklepu jest składnikiem majątku

Wraz z zarejestrowaniem nazwy sklepu internetowego, poza prawem ochronnym, powstaje jeszcze inne – prawo majątkowe. Co to dla Ciebie znaczy? 

Zastrzeżony znak towarowy, tak samo jak inne prawa własności, jak choćby samochody, możesz oddać w darowiźnie, sprzedać a nawet przekazać w spadku swoim dzieciom lub innym następcom.

Firma jest spółką? Zainteresuje Cię, że w bilansie firmy, w składnikach majątku możesz umieścić wyceniony samodzielnie znak dopiero, kiedy otrzyma ochronę prawną Urzędu Patentowego, a Ty to prawo nabędziesz (na przykład w drodze kupna). Wycenie podlega w zasadzie nie sam znak, a prawo do niego. Dzięki temu, jak każdy inny składnik, możesz go amortyzować lub używać znaku na zasadach licencji – to zależy od Ciebie i od Twojej księgowości.

Na zarejestrowanej marce sklepu można zarobić

Nawiążę do poprzedniego akapitu. Skoro prawo ochronne znaku towarowego może być wydawane na zasadach licencji, to jeśli posiadasz odpowiednie zaplecze i renomę, możesz pozwolić innym na legalne korzystanie ze znaku Twojego sklepu internetowego, oczywiście w zamian za stosowną opłatę. Dopilnuj tylko, by udostępniać markę tylko tym, którzy będą działać na jej korzyść tak wysokim poziomem, jaki sam zapewniasz. Tylko wtedy wykorzystasz tę zaletę zastrzeżonego znaku.

Korzyści z rejestracji znaku towarowego sklepu internetowego jest znacznie więcej 

Nie rozpisywałem się o bardziej złożonych zaletach, takich jak możliwość sądowego zabezpieczenia roszczenia (np. zakazu produkcji lub sprzedaży potencjalnie naruszających czyjeś prawa towarów) lub o celnym zatrzymaniu towarów. Każdy kto prowadzi sklep internetowy chyba się chyba zgodzi, że wymienione powyżej korzyści w zupełności wystarczą, żeby potwierdzić przydatność rejestracji dla biznesu e-commerce.

Legalne użycie cudzych znaków zastrzeżonych

Często zdarza się, że w internetowych sklepach oferowane są towary wyprodukowane przez innych producentów. Chcąc nie chcąc, musimy się wtedy posługiwać cudzymi zastrzeżonymi znakami, żeby właściwie przedstawić naszą ofertę klientom. Jak to zrobić legalnie?

Legalne użycie cudzego znaku towarowego w e-sklepie
Źródło: pixabay.com

Prawo jasno stanowi, że mając prawo do znaku towarowego, jego właściciel ma wyłączność na używanie oznaczenia. Regułą jest więc, że tylko jemu wolno go używać w odniesieniu do towarów lub usług objętych ochroną.
Bez obaw – od każdej reguły są wyjątki!

Wyczerpanie prawa do znaku i publikacja w celu informacyjnym to dwie sytuacje, gdzie możesz użyć cudzego zarejestrowanego znaku w swoim sklepie internetowym legalnie.

O co konkretnie chodzi?

Wyczerpanie prawa do znaku

Wyczerpanie prawa do znaku pozwala na użycie cudzych znaków towarowych przez handlowca. Co musi się stać, żeby prawo się „wyczerpało”? Przede wszystkim znak, a w zasadzie produkt nim oznaczany musi być faktycznie i zgodnie z prawem wprowadzony do obrotu przez samego właściciela, lub za jego zgodą. 

To jednak nie wszystko. Produkt oznaczony zastrzeżonym znakiem musi zostać wprowadzony na rynek w obszarze EOG. Nieraz pojawia się problem, co właściwie oznacza „wprowadzenie na rynek”. Sprawa jest jednak prosta jeśli towar, który sprzedajemy, zakupiliśmy w którymkolwiek państwie Europejskiego Obszaru Gospodarczego od jego producenta.

Istnieją sytuacje, kiedy mimo spełnienia powyższych warunków, nie można używać cudzego zarejestrowanego znaku. Ograniczenie wyczerpania prawa do znaku ma miejsce, gdy dalsze rozpowszechnianie towaru oznaczonego zastrzeżoną marką mogłoby zaszkodzić uprawnionemu do znaku (przez powiązanie znaku z obcą marką) lub gdy taki towar nie nadaje się do użytku (gdy się uszkodzi, zestarzeje itp.).

Publikacja zastrzeżonej marki na stronie sklepu internetowego w celu informacyjnym

Można użyć znaku towarowego producenta towaru, który sprzedajemy w celu poinformowania potencjalnych klientów o tym, jaki produkt nabywają. Trzeba przy tym uważać, by faktycznie znak użyty był jedynie w celu poinformowania odbiorcy. Nie można eksponować go w celu podniesienia sobie prestiżu lub, co gorsza, wskazania powiązania między firmami, gdy żadnych szczególnych relacji nie ma.

Kiedy cudzy znak towarowy w sklepie internetowym może być zbyt wyeksponowany? Przede wszystkim wtedy, gdy jego wymiary na stronie są znacznie większe, niż wielkość oznaczenia Twojego e-sklepu. Podobny efekt możesz uzyskać, jeśli używasz cudzej zastrzeżonej marki bezpotrzebnie w wielu miejscach serwisu. 

Jeśli zastrzeżonej nazwy lub logo producenta używasz z głową, w celu spełnienia obowiązku względem klienta a nie po to, by nieuczciwie podbudować swoją pozycję na fundamencie cudzej renomy, to możesz być przynajmniej względnie spokojny.

Najlepiej dla bezpieczeństwa prawnego Twojego sklepu internetowego będzie oczywiście wtedy, kiedy kwestie użycia cudzych znaków towarowych uregulujesz bezpośrednio ze swoimi kontrahentami lub innymi podmiotami, których znaków używasz w e-sklepie.

Jak i gdzie zarejestrować znak towarowy e-sklepu

Co musisz wiedzieć o rejestracji znaku towarowego sklepu internetowego w Polsce czy Unii Europejskiej pisaliśmy już kilka razy w różnych artykułach, które znajdziesz w naszej bazie wiedzy. 

W skrócie, jak zastrzec znak oraz gdzie możesz to zrobić. Jak pisałem na samym początku artykułu, istnieje wiele różnych rodzajów znaków towarowych. Z marketingowego punktu widzenia nazwa firmy, oznaczenie firmy, logotyp firmy często są traktowane jak jeden twór. W praktyce rejestracji w Urzędach Patentowych nazwa sklepu internetowego to jeden znak towarowy, logotyp sklepu na stronie (słowo wyrażone graficznie) to drugi znak – inaczej badany i rozpatrywany, a samo logo (grafika bez słów) to jeszcze inne oznaczenie. Jeśli chcemy objąć ochroną każdy z nich, konieczne będzie złożenie aż trzech wniosków i opłacenie każdego z nich oddzielnie. To, czy zgłosisz do rejestracji jeden z nich, czy wszystkie równolegle, zależy jedynie od Ciebie.

Znaki towarowe ze swojego sklepu internetowego niezależnie do tego, z jakiego rozszerzenia domenowego korzystasz (.pl, .eu, .com, .biz, itd.), możesz zastrzec:
w procedurze polskiej, w Polskim Urzędzie Patentowym. Ochrona będzie wtedy ważna na terytorium Rzeczpospolitej.
- w procedurze unijnej, w Urzędzie Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej. Ochrona znaku obejmie terytorium wszystkich państw członkowskich.
- w procedurze międzynarodowej, w Światowej Organizacji Własności Intelektualnej. Prawo do znaku będzie ważne na terenie państw, które wybierzesz we wniosku.

Zgłoszeń dokonuje się osobiście, pocztą lub online. W ciągu ostatnich lat widać szczególną zmianę w pracach Urzędów. EUIPO (Urząd Unii Europejskiej) szczególnie dąży do wyeliminowania tradycyjnych metod zgłoszenia, rozwijając technologiczne możliwości zarządzania prawami własności przemysłowej online.

Jeśli interesują Cię koszty rejestracji znaków towarowych, odsyłam do artykułów wymienionych poniżej. Znajdziesz tam dokłądnie opisane kwestie dotyczące opłat rejestracyjnych w Polsce i w Unii Europejskiej: 

ILE KOSZTUJE ZASTRZEŻENIE ZNAKU TOWAROWEGO W POLSCE?

ILE KOSZTUJE ZASTRZEŻENIE ZNAKU TOWAROWEGO W UE?

Teraz chciałbym, żebyś zachował szczególną uwagę, ponieważ na koniec zostawiłem omówienie bardzo istotnej kwestii związanej z urzędowymi opłatami za rejestrację znaku towarowego używanego w sklepie internetowym oraz tym, co sprzedajesz.

Wykaz towarów i usług sklepu internetowego

Wykaz towarów i usług
Źródło: pixabay.com

Wykaz towarów i usług załącza się do dokumentacji zgłoszeniowej znaku towarowego. Każdy urząd patentowy uzależnia wysokość opłat za zgłoszenie i rejestrację znaku towarowego z tym, ile klas nicejskich ma obejmować ochrona. Klasyfikacja nicejska to uporządkowana i podzielona numerycznie na klasy lista wszystkich towarów i usług, jakie istnieją na rynku. Z założenia, bo naturalnie rynek znacznie dynamiczniej powiększa się o nowe produkty i usługi.

Rejestrując znak towarowy sklepu internetowego, musisz określić, co sprzedajesz online. Nie uzyskasz prawa do znaku obejmującego „wszystko”. W swoim wykazie nicejskim możesz zawrzeć jedynie to, co faktycznie masz w ofercie sklepu internetowego. Jest to zawsze pewien problem z uwagi na kilka rzeczy. Klasyfikacja nicejska składa się z 34 klas zawierających same produkty, 1 klasy poświęconej sprzedaży większości rzeczy z pozostałych klas oraz 10 klas usługowych. W sumie 45 klas nicejskich.

Odpowiednie skomponowanie listy tego, co ma być objęte prawem ochronnym, to nie lada wyzwanie. Rzecznicy, prawnicy zajmujący się znakami towarowymi czy firmy doradcze powinny dołożyć wszelkich starań, by Ci w tym pomóc, jednak część pracy w przygotowaniu wykazu towarów i usług będziesz musiał wykonać samodzielnie. 

Pomożemy Ci zrozumieć o co chodzi, by zrobić to jak najsprawniej i najkorzystniej dla siebie. Przedstawiamy praktyczne porady, jak prawidłowo przygotować wykaz towarów i usług sklepu internetowego w kilku najczęściej występujących sytuacjach:

„Jako właściciel sklepu internetowego, sam produkuję wszystkie/część z produktów.”
-najczęściej 2 lub 3 klasy nicejskie

Ochrona znaku powinna obejmować przede wszystkim towary, które sam produkujesz lub brandujesz. Zasada jest taka, że jeśli na produkcie umieszczasz swoją nazwę lub logo, to w Twoim interesie leży, by ten produkt był objęty ochroną (wybierz klasę/klasy z towarami).

Prowadzisz sklep internetowy, więc logicznie produkowany przez siebie produkt również sprzedajesz. W Twoim wykazie powinna się znaleźć kolejna klasa, obejmująca sprzedaż produkowanych przez Ciebie towarów. W tej samej klasie umieść sprzedaż wszystkich towarów ze swojego sklepu internetowego – tych, które jedynie dystrybuujesz.

Jeśli świadczysz usługi i oferujesz je w swoim sklepie internetowym, w wykazie towarów i usług nazwy lub loga Twojego e-sklepu powinna się znaleźć także klasa obejmująca te usługi.

UWAGA! Nawet jeśli sprzedajesz usługę w swoim sklepie internetowym, zastrzegając znak nie umieszczaj tej usługi w klasie obejmującej sprzedaż. Usługi w rozumieniu Urzędów się świadczy – to wystarczy, bez konieczności dodatkowego zaznaczania ich sprzedaży, jak się dzieje w przypadku towarów. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy w swoim sklepie oferujesz możliwość sprzedaży usług innym firmom.

„Jako właściciel sklepu internetowego nic nie produkuję. Sprzedaję towary innych producentów.”
- najczęściej 1 klasa nicejska

Jeśli wszystkie towary, które masz w ofercie e-sklepu pochodzą od innych producentów i są oznaczane ich znakami, to Twój znak towarowy służy jedynie do sprzedaży tych towarów.

Sprzedaż większości towarów klasyfikacja nicejska zalicza tylko w jednej klasie. Pamiętając o tym, możesz uniknąć niepotrzebnego zwiększania opłaty urzędowej.

„Jako właściciel sklepu internetowego oferuję na stronie świadczenie usługi/kilku różnych usług.”
- najczęściej 1 klasa towarowa/kilka klas, w zależności od rodzaju usług

Opisując, co konkretnie robisz, jakie usługi świadczysz, można przygotować wykaz w taki sposób, by obejmował jedną klasę usługową. Jeśli świadczysz kilka różnych, niepowiązanych ze sobą usług, wówczas klasyfikacja może wykazać kilka potrzebnych klas. Dokładną ilość będzie można stwierdzić dopiero po analizie Twojej oferty usługowej w sklepie.

„Jako właściciel sklepu internetowego sprzedaję produkty i prowadzę bloga”
- najczęściej 2 lub 3 klasy towarowe

Jak w przykładach powyżej, sprzedaż produktów niewytworzonych przez Ciebie osobiście, to jedna klasa. Jeśli prowadzisz przy sklepie internetowym bloga branżowego, publikujesz teksty o tematyce związanej z Twoją firmą lub oferowanymi produktami, to ten aspekt działalności również możesz objąć ochroną swojego znaku towarowego. Jeśli poza publikowanymi na blogu lub w aktualnościach tekstami zdarza się, że w ramach reklamy publikujesz również teksty innych – teksty reklamowe, klasyfikacja nicejska i na tą działalność posiada oddzielną klasę.

Kwestia oszacowania opłat urzędowych poruszona została w artykułach, do których odsyłałem Cię w poprzednim akapicie. Jeśli mimo wszystko wolisz się upewnić, ile wyniosą opłaty urzędowe przy rejestracji znaku Twojej działalności e-commers, napisz do mnie 

Rejestrować znak towarowy e-sklepu, czy nie?

Jeśli tylko to możliwe, rejestrować. 

Rejestrować znak towarowy e-sklepu czy nie
Źródło: pixabat.com

Zarejestrowany znak towarowy sklepu internetowego, to przepustka do nowych możliwości sprzedaży, wpływu na potencjalnych i stałych klientów oraz bezwzględne narzędzie do egzekwowania swojego prawa w branży e-commers.

Zarejestrowana marka sklepu internetowego ma konkretną wartość, może być kupowana lub sprzedawana z zyskiem, pozwala znacznie łatwiej pokonać nieuczciwą konkurencję, a nad tą uczciwą daje dużą przewagę rynkową. Znaczną część tego, co musisz wiedzieć o rejestracji znaku towarowego sklepu internetowego znajdziesz w akapitach powyżej. O resztę nie krępuj się pytać ;)

Nawet jeśli z zastrzeżeniem znaku towarowego masz styczność pierwszy raz i wszystko brzmi trochę groźnie, nie wpadaj w panikę. Skorzystaj z pomocy samego Urzędu Patentowego Rzeczpospolitej Polskiej lub specjalistów, którzy doradzą Ci i wytłumaczą kwestie stanowiące większe wyzwanie.

Zobacz również:

Ochrona znaku towarowego w Unii EuropejskiejPo co badać znak przed rejestracją?Naruszenia znaku towarowego i sposoby ochrony przed nimiCo to jest klasyfikacja towarów i usług?Badanie zdolności ochronnej znakiZastrzeżenie nazwy i logo firmyZastrzeżenie nazwy i logo produktuDostosowanie znaku do rejestracjiMonitoring znaku towarowego

 

Pomagam obniżyć opłaty urzędowe
aż o 75%!

Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
Prawnik
Telefon883 222 282
Plane[email protected]

Zapytaj o zastrzeżenie znaku towarowego

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania
Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
Prawnik
Telefon883 222 282
Plane[email protected]
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu obsługi przesłanego zapytania i udzielenia odpowiedzi na nie.
Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalnośćgospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą al. Warszawska 102, 20-824 Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jestkontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanieskierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. Podanie adresu e-mail jestniezbędne dla udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. ADO będzie przetwarzał Państwaadres e-mail w oparciu o realizację prawnie uzasadnionego interesu ADO jakoadministratora danych, w postaci udzielenia odpowiedzi na złożone zapytanie, a zatem napodstawie art. 6 ust. 1 lit. f) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku zprzetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalejRODO). Podanie imienia, nazwiska i numeru telefonu jest dobrowolne, a podając te danew formularzu wyrażają Państwo zgodę na ich wykorzystywanie.

ADO będzie przetwarzał Państwa dane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi, apo tym czasie w zakresie i przez okres niezbędny dla ustalenia, dochodzenia izabezpieczenia ewentualnych roszczeń, mogących mieć związek z komunikacją zużytkownikiem lub odpowiedzią na zapytanie skierowane za pośrednictwem formularzakontaktowego (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

Podanie danych jest dobrowolne, jednak brak adresu e-mail uniemożliwia uzyskanieodpowiedzi na pytanie skierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. ADOinformuje, że w oparciu o dane osobowe nie będą podejmowane decyzje w sposóbzautomatyzowany, nie będą one przedmiotem sprzedaży ani udostępniania podmiotomzewnętrznym, za wyjątkiem podmiotów i okoliczności ich ujawnienia przewidzianychprzepisami prawa oraz podmiotów świadczących usługi na rzecz ADO, np. hostingowe lubIT. Państwa dane osobowe nie będą również przekazywane do państw trzecich luborganizacji międzynarodowych.

ADO informuje, że przysługuje Państwu prawo dostępu do danych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobecprzetwarzania danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego, a także prawo doprzenoszenia danych. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontaktna adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treściżądania (np. chęć dostępu do danych).

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.

Pobierz darmowy e-book

Pamiętaj, drukuj tylko to co konieczne - chrońmy lasy!

praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych

prosty, zrozumiały język

konkretne przykłady

Ebook 10 zagadnień prawnych które musisz znać

Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.

Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.

Twoje dane będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie zgody. Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalność gospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą al. Warszawska 102, 20-824 Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jest kontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie Państwa zgody - art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). By móc otrzymywać materiały marketingowo-informacyjne na podany w formularzu adres e-maillub numer telefonu, zgodnie z przepisami ustawy o świadczeniu usług drogą elektronicznąoraz ustawy Prawo telekomunikacyjne, potrzebujemy dodatkowej zgody wynikającej właśnie z tych przepisów. Brak wyrażenia tej zgody uniemożliwia otrzymywanie informacjina podany adres e-mail lub numer telefonu.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonych zgód lub doczasu zaprzestania świadczenia usług w formie newsletter. Aby wycofać zgody prosimy okontakt z BRANDELAW Marcin Setlak na adres e-mail wskazany powyżej. Odbiorcy, którym mogą być ujawnione Państwa dane są podmiotami, z którymi ADO zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych systemów informatycznych. Nie będą one również udostępniane innym odbiorcom zewnętrznym ani przekazywane do państwtrzecich czy organizacji międzynarodowych. W oparciu o Państwa dane nie dokonujemy profilowania, nie podlegają one również procesom podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany.

Mają Państwo prawo do dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do przenoszenia danych.Mają Państwo również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeżeli uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych przez BRANDELAW narusza przepisy RODO. Mają Państwo również prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontakt na adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treści żądania (np. chęć dostępu do danych).Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, niemniej bez ich podania niebędzie możliwe przekazywanie Newslettera. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez BRANDELAW w Polityce Prywatności serwisów BRANDELAW: https://brandelaw.pl/polityka-prywatnosci.html.

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.
powrót do góry
jak zastrzec nazwę firmy
f
facebook