fb
Zapytaj o szczegóły

Zastrzeżenie znaku towarowego

Zadzwoń:
883 222 282
powrót

Co zastrzec jako znak towarowy – nazwa domeny, nazwa czy logo e-sklepu

Opinie i porady

Prowadzisz sklep internetowy, więc wiesz ile znaczy renoma wśród klientów. Aby tej renomy nie stracić, nie zastanawiaj się czy rejestrować swoją markę w Urzędzie Patentowym. Lepiej szybko zdecyduj, co zastrzec jako znak towarowy – nazwę domeny, nazwę sklepu czy logo.

W jednym z naszych artykułów możesz przeczytać, że aby ochronić swój sklep internetowy, najlepiej jest zastrzec znak towarowy. Dzisiaj pomożemy Ci odpowiedzieć na pytanie, czy lepiej zarejestrować wszystkie oznaczenia ze swojego e-sklepu, czy tylko wybrane.
Dowiedz się co konkretnie może Ci dać rejestracja poszczególnych elementów marki Twojego sklepu internetowego.

Znaki towarowe w sklepie internetowym

Na początek szybko przypomnijmy sobie, co na swojej stronie internetowej możemy zastrzec jako znaki towarowe w Urzędzie Patentowym. Niezależnie od tego czy Twoja działalność skupia się na sprzedaży, czy również na produkcji lub świadczeniu usług, zasadnicze elementy każdy sklep internetowy ma te same. Z tego względu warto chronić to, co takie oznaczenia wyróżnia.
Sprawdź z ciekawości, ile sklepów internetowych z artykułami motoryzacyjnymi będzie miało w logo motor lub samochód – odróżnienie logo decyduje, czy potencjalny klient zwróci uwagę właśnie na Twoją ofertę.

Co może się odróżniać w Twoim e-sklepie? (I co może zostać zarejestrowane w Urzędzie Patentowym)

To oczywiście nie wszystko. Znakami towarowymi również mogą być dźwięki, animacje czy cokolwiek, co będziesz w stanie przedstawić graficznie i co może wyróżnić Cię wśród konkurencji. Trzy najpopularniejsze elementy marki, które rejestrują doświadczeni właściciele sklepów internetowych, to nazwa domeny, nazwa sklepu i logo które umieszczają na stronie www. Są najpopularniejsze nie bez przyczyny. Najwięcej naruszeń dotyka właśnie nazwy i logo.

Każdy z tych elementów marki jest oddzielnym znakiem towarowym. Urzędy pozwalają na rejestrację każdego z nich równolegle. Postępowania toczą się niezależnie od siebie. Z każdym uzyskanym prawem będzie się wiązał nieco inny zakres ochrony, o czym dowiesz się więcej w kolejnym akapicie.

 

co zastrzec jako znak towarowy

Co daje ochrona znaku towarowego

Rejestracja znaku towarowego, niezależnie od jego rodzaju lub postaci, co do zasady, daje Ci różne narzędzia, które możesz wykorzystać w prowadzeniu i ochronie swojego biznesu. Poniższy zestaw możliwości może znacznie przyśpieszyć bezpieczny rozwój firmy. Dzięki tym narzędziom znacznie skuteczniej wyegzekwujesz prawa do marki, gdy ktoś ją bezprawnie wykorzysta lub naruszy.

Ochrona znaku towarowego obejmująca markę sklepu internetowego daje Ci:

  1. Potwierdzenie, że jesteś jedynym właścicielem znaku towarowego
  2. Pozwolenie na wyłączne, samodzielne korzystanie z zastrzeżonej marki
  3. Udowodnienie prawa świadectwem ochrony
  4. Zablokowanie reklam konkurencji, wykorzystujących zastrzeżony znak
  5. Zablokowanie podróbek
  6. Usuwanie stron konkurencji w social media, jeśli wykorzystują bezprawnie oznaczenie z ®
  7. Usuwanie stron w wielu portalach i serwisach, jeśli ktoś na nich wykorzysta Twój znak
  8. Sądowe zatrzymanie towarów/usług, jeśli konkurent oznaczy je Twoim znakiem
  9. Dodatkowe możliwości na Amazonie (program Brand Registry)
  10. Ujęcie znaku w majątku firmy (zwiększenie aktywów)
  11. Dodatkowe zabezpieczenie przy kredycie
  12. Zarabianie na licencji zastrzeżonego znaku


Rejestrując prawo do znaku towarowego, przedsiębiorcy mają do wyboru wiele różnych form oznaczeń. Skoro w wachlarzu możliwości mamy nazwę sklepu czy domeny, loga i inne grafiki w e-sklepach, to logicznie można zakładać, że prawo ochronne znaku słownego będzie się różniło od ochrony znaku słowno-graficznego. I tu przechodzimy do meritum tej kwestii.

Co daje zastrzeżenie poszczególnych elementów w sklepie internetowym? Czyli co zastrzec jako znak towarowy - nazwę domeny, nazwę sklepu czy logo?

nazwa domeny a znak towarowy

Nazwa domeny jako zastrzeżony znak towarowy

Bez niej sklep internetowy nie mógłby istnieć – nazwa domeny internetowej. Warto wiedzieć, że rejestracja domeny w NASK czy ICANN nie nadaje Ci jej prawa własności. Działa bardziej na zasadzie najmu mieszkania. Możesz korzystać z danej nazwy domenowej tak długo, jak długo za to korzystanie płacisz.
Jeżeli nieświadomie chcesz „wynająć” domenę, której brzmienie jest podobne lub identyczne z zastrzeżonym znakiem towarowym kogoś innego, podmiot rejestrujący, czyli rejestrator tego nie zweryfikuje. Co to dla Ciebie oznacza?
Zarejestrujesz domenę – uruchomisz sklep internetowy – zainwestujesz pieniądze w SEO – właściciel zastrzeżonego znaku zauważy, że wykorzystujesz jego chronioną prawnie markę – stracisz prawa do używania nazwy domeny, stracisz prawo do używania nazwy sklepu i przede wszystkim stracisz pieniądze zainwestowane w promocję tej nazwy domeny i jej renomę.
Dlatego właśnie o bezpiecznej nazwie domeny powinieneś myśleć już w momencie tworzenia nazwy dla firmy lub sklepu. Spać spokojnie mogą tylko Ci, którzy zarejestrowali nazwę domeny internetowej e-sklepu już na samym początku.

Czym jest nazwa domeny

Każdy kto prowadzi sklep internetowy na pewno wie, czym jest nazwa domeny internetowej.  Dla tych, którzy zajmowali się innymi aspektami commerce wyjaśniamy. Nazwa domeny to ciąg znaków, który wpisujemy w przeglądarkę, by wejść na konkretną stronę. Gdyby nie nazwy domenowe, musielibyśmy wpisywać kombinację cyfr konkretnego numeru IP docelowego miejsca w Internecie.
Dzięki temu, zamiast wpisywać 216.58.215.67, wystarczy, że wpiszemy www.google.pl
Jak ma się nazwa domenowa do prawnej ochrony znaku towarowego? Cały adres strony Twojego sklepu nie podlega ochronie zastrzeżonego znaku. Nawet jeśli zgłosisz całość https://www.abstrakcyjnanazwa.pl i otrzymasz świadectwo ochrony z wyróżnionym całym znakiem, to w rzeczywistości ochronie będzie podlegał jedynie trzon, czyli ABSTRAKCYJNANAZWA. To jest właśnie nazwa domeny Twojego sklepu internetowego, którą możesz zastrzec.

Urząd Patentowy przyjmuje oczywiście pełne adresy www do rozpatrzenia i symbol ® możesz umieścić przy całym ciągu znaków. Przy tym pamiętaj, że elementy „https://www.” oraz rozszerzenia domenowe „.pl” „.com” czy „.org” należą do kategorii oznaczeń wolnych. Może ich używać każdy.

Co daje zastrzeżenie domeny sklepu internetowego

Rejestrując nazwę domeny e-sklepu zdobywasz prawo ochronne na słowo, które stanowi główny trzon domeny internetowej.  Po co w takim razie rejestrować cały adres sklepu internetowego? Ponieważ takim działaniem w bezpośredni sposób wskazujesz, że Twoja marka działa w Internecie. Podkreślasz tym charakter działalności prowadzonej i promowanej w sieci.
Ciekawostką jest to, że coraz więcej firm decyduje się nazywać swoje firmy nazwami swoich domen. Amazon.com® to zarejestrowany znak towarowy będący przykładem takiej praktyki. W taki sposób właściciel nie musi się zastanawiać na początku czy rejestrować nazwę sklepu, firmy czy domeny, ponieważ to jedno i to samo.
Nie wszystkie domeny można zarejestrować. Nazwa domenowa musi spełniać te same wymagania co każde zgłoszone oznaczenie. Jaka nazwa domeny sklepu internetowego pozwala chronić samo słowo? Odpowiedź jest prosta i dotyczy każdego oznaczenia zgłaszanego w formie słownej – musi być fantazyjna. Co to znaczy? Nie może być zbyt ogólna (np. super.pl), nie może opisywać sprzedawanych produktów w sklepie internetowym (np. zegarki.pl), nie może wskazywać na cechy sprzedawanego towaru (sprawnezegarki.pl) itd. Itd.

Nazwa, która daje domenie ochronę samego słowa i jego brzmienia musi być fantazyjna i abstrakcyjna. Powinno to być słowo, które do momentu stworzenia nie istniało lub służyło do oznaczania zupełnie innej rzeczy.

Korzyści z posiadania zarejestrowanej nazwy domeny sklepu internetowego w formie słowa są następujące:

  1. Jesteś prawnym właścicielem nazwy domeny e-sklepu, co oznacza, że zablokujesz konkurenta, który bezprawnie użyje w Internecie nazwy identycznej lub podobnej w brzmieniu,
  2. Nazwa Twojej domeny internetowej, a właściwie prawo własności zastrzeżonej nazwy możesz wycenić, wykazać w księgach i amortyzować.
  3. Domenę, która jest zarejestrowaną marką w urzędzie patentowym, możesz sprzedać lub oddać do używania na zasadach licencji za znacznie większe pieniądze.
  4. Od każdego, kto naruszy Twój znak towarowy e-sklepu, możesz żądać zwrotu nieuczciwie zarobionych na Twojej marce pieniędzy
  5. Jeśli sprzedajesz na Allegro, Amazonie, Facebooku lub innych portalach sprzedażowych i social media, to gdy ktoś stworzy stronę o identycznej lub podobnej nazwie, wypełnienie odpowiedniego formularza lub kontakt z biurem obsługi klienta powinien wystarczyć i administrator serwisu powinien usunąć stronę konkurenta naruszającego Twoje prawa.
  6. Zablokujesz każdą reklamę internetową konkurencji, jeśli użyje do swojej promocji Twojej zastrzeżonej marki.
  7. Zastrzeżony znak towarowy może stanowić dodatkowe zabezpieczenie kredytu na rozwój firmy.

Na koniec tego akapitu dowiesz się, co zrobić, jeśli swojej nazwy domenowej nie możesz zarejestrować. Jeśli nie miałeś do tej pory pecha przekonać się o tym w praktyce, pomożemy Ci uniknąć takiej sytuacji.

Jakie nazwy domen sklepów internetowych nie mogą być zastrzeżone? Przede wszystkim te, które składają się jedynie ze słów służących do określenia rodzaju i cech oferowanych towarów. Nazwa, którą chcesz zastrzec powinna być abstrakcyjna. Jako znak towarowy słowny nie mogą być zarejestrowane nazwy domen e-sklepów „twoje-garnki.pl” dla garnków, „najlepszeciuchy.org” dla ubrań czy „materialy-bud.eu” dla materiałów budowlanych. Takie nazwy domen, to tzw. Domeny generyczne – dla marketingu i sprzedaży super. Dla zdolności rejestrowej słów niekoniecznie.
Co zrobić w takiej sytuacji? Kiedy nazwa domeny Twojego sklepu internetowego jest generyczna, zadbaj o odpowiednią nazwę samego sklepu.

zastrzeżona nazwa sklepu internetowego

Zastrzeżona nazwa sklepu internetowego

Jeśli nazwa domenowa e-sklepu i nazwa w witrynie sklepu nie są tożsame, to znaczy używasz innego adresu www i innej nazwy w nagłówku strony, oba oznaczenia możesz zastrzec równolegle. Jeśli z jakichś powodów, nazwa domeny internetowej nie może zostać zarejestrowana, warto stworzyć i zastrzec nazwę sklepu jako znak słowny. Tę nazwę przede wszystkim promować i chronić przy naruszeniu.
„Najlepszych garnków” jest wiele, jednak „Najlepsze garnki CATINO” mogą być tylko w jednym miejscu. Oczywiście jeśli zarejestrujesz nazwę e-sklepu CATINO. Garnki to jedynie przykład. Ten sam schemat możesz zastosować do swojej branży i oferowanych produktów w swoim sklepie internetowym.

Co daje zastrzeżenie nazwy sklepu internetowego

Jeżeli nie możesz zastrzec domeny internetowej, postaraj się, by stworzyć nazwę sklepu, którą będziesz mógł wyróżnić się na konkurencyjnym rynku. Nazwę którą można zastrzec jako znak towarowy. W takiej sytuacji nie będziesz mógł zablokować innym używania nazwy domeny Twojego e-sklepu. Dlatego tak ważne jest, by posiadać element marki, który można zastrzec, budować jego popularność i blokować każdego, kto zechce skorzystać na Twojej renomie.
Zastrzeżenie nazwy sklepu internetowego, która nie jest jednocześnie nazwą domeny pozwoli Ci budować markę bez obawy, że ktoś na rynku zacznie posługiwać się oznaczeniem identycznym lub podobnym.  Nawet jeśli taka sytuacja wystąpi, będziesz miał skuteczne narzędzie by takiego konkurenta zablokować.
Oddzielne nazwy dla domeny sklepu internetowego i dla samego sklepu ma wielką zaletę, czyli niezależność. Jeśli prowadzisz sklep internetowy dostatecznie długo, wiesz na pewno jakie zagrożenia można spotkać przy prowadzeniu strony www.

Cyber przestępstwa to oddzielna kategoria bezprawnych działań, które mogą spotkać każdego, kto sprzedaje przez Internet. W efekcie takich działań możesz stracić swoją domenę internetową. W takim wypadku nie tracisz swojej marki, co miałoby miejsce, gdyby nazwa i domena były takie same. Trzon twojej marki pozostaje nienaruszony i możesz go prowadzić pod innymi adresami www.

Podobna sytuacja może mieć miejsce, jeśli ktoś zastosuje wobec domeny Twojego sklepu internetowego techniki Black hat SEO. Jeżeli znasz ten termin, to wiesz, że Trolling internetowy i nieuczciwe praktyki konkurencji mogą sprawić, że Twoja domena stanie się bezużyteczna. Spadek w pozycjach wyszukiwarki lub całkowite wyindeksowanie może przekreślić biznes tworzony organicznie lub w oparciu o Adwords.
W wyżej opisanych przypadkach. Oddzielnie zarejestrowana nazwa sklepu internetowego, pozwoli Ci szybko odrobić stratę i dalej prowadzić swój biznes bez znacznych strat finansowych.

Pozostałe korzyści rejestracji nazwy sklepu internetowego jako znaku słownego:

  1. Możesz blokować strony www konkurencji identyczne lub podobne do Twojej zastrzeżonej marki (zastrzeżony znak nie musi do tego posiadać rozszerzenia domenowego!)
  2. Przy nazwie i logotypach e-sklepu (niezależnie od formy graficznej) możesz używać symbolu ®
  3. Możesz zgłosić reklamę i stronę zawierające Twój zastrzeżony znak towarowy. Administratorzy Shoplo, podobnie jak Google, Facebook, Allegro czy Amazon szanują prawa swoich użytkowników, dlatego usuwają strony, które naruszają prawa zastrzeżonych znaków towarowych innych osób.
  4. Prawo do zarejestrowanej nazwy sklepu internetowego można wycenić. To zaś wiąże się z wieloma korzyściami podatkowo-księgowymi i ogólnie majątkowymi. Zastrzeżoną nazwę sklepu możesz sprzedać, oddać w darowiźnie, przekazać w spadku, zarabiać na licencji lub uwzględnić bilansie i amortyzować. Na pewno wiesz, że amortyzacja zmniejsza podatek firmy.

Czy opłaca się rejestrować logo sklepu internetowego

Jak pisaliśmy we wcześniejszych akapitach, znaki słowne nie zawsze da się zastrzec. Co zrobić w przypadku, gdy nie można zarejestrować ani nazwy domeny internetowej, ani nazwy e-sklepu? Wówczas na ochronę marki pozostaje Ci jeszcze kilka opcji. Jedną z najkorzystniejszych jest zastrzeżenie nie nazwy a loga sklepu. Dla urzędu będzie to znak towarowy w formie słowno-graficznej.

Rejestrując znak słowno-graficzny, ochronie podlega słowo w połączeniu z konkretną grafiką. Zdolność rejestracyjną znaku uzyskuje się poprzez kolorystykę, kształt i ustawienie elementów, rodzaj zastosowanego fontu oraz dodatkowe obiekty graficzne w znaku. Po co rejestrować znak towarowy sklepu internetowego w formie słowno-graficznej?

Jeśli z jakiegoś powodu, zastrzeżenie samej nazwy jest niemożliwe, aby chronić swój brand, masz w zasadzie jedynie dwa główne wyjścia:

  1. Zmienić nazwę sklepu internetowego lub
  2. Zastrzec znak w formie słowno-graficznej czy graficznej

Zdajemy sobie sprawę, że kiedy prowadzi się swój biznes w Internecie dostatecznie długo, zmiana nazwy zdaje się nie wchodzić w grę. W takim wypadku, z jednej strony egzekwowanie swoich praw do renomy marki może okazać się niemożliwe, a z drugiej stajemy się wrażliwi na ataki cyberprzestępców oraz naruszeń konkurencji bez żadnej solidnej tarczy ochronnej. W efekcie, w ten czy inny sposób i tak możemy stracić markę.
Zastrzeżenie marki sklepu internetowego w formie znaku słowno-graficznego to rozwiązanie, które pozwoli Ci chronić brand e-sklepu w oparciu o warstwę graficzną. Ustrzeżesz się przed sytuacją, gdy ktoś sprytniejszy zastrzeże znak szybciej i zablokuje tyle Twoich stron ile będzie w stanie, by utrudnić Ci prowadzenie biznesu.
„Po co mi rejestracja logo, skoro nie będę mógł zabronić innym używania nazwy mojego sklepu internetowego?”
Nie jest tak, że ochrona znaku towarowego w kształcie słowno-graficznym nic nie daje. Warto w tym miejscu przytoczyć przykład oznaczenia, które w formie słowa miało niskie szanse na rejestrację:

zastrzezone.pl

Zastrzeżoną marką w tym przypadku jest znak słowno-graficzny R zastrzeżone.pl®. W znaku słowno-graficznym ochronie co do zasady podlega słowo w połączeniu z warstwą graficzną, czyli to co widzimy. Czy w takim razie ciąg znaków zastrzezone.pl jako słowo w ogóle nie jest chronione? Nie do końca.

W tym konkretnym przypadku słowo „zastrzezone” ma charakter zbyt opisowy, by uzyskać ochronę znaku towarowego słownego. Z premedytacją został zarejestrowany jako znak słowno-graficzny z wyraźnym oznaczeniem rozszerzenia domenowego „.pl”. Ochrona znaku nie obowiązuje tu samego słowa, ale wskazuje że właściciel używa tej domeny określony czas i chroni główną reprezentację marki – jej logotyp. Wskazuje również na internetowy charakter prowadzonych usług.

Co daje zarejestrowanie loga sklepu internetowego

Zastrzeżony znak towarowy e-sklepu chroni nie tylko przed bezprawnym używaniem znaków identycznych, ale również podobnych. To oznacza że pole do egzekwowania swoich praw do marki jest naprawdę szerokie i zręczny prawnik potrafi wyegzekwować od naruszającej konkurencji naprawdę dużo.

Korzyści jakie daje zastrzeżony znak słowno-graficzny, czyli logo:

  1. Możliwość zablokowania konkurenta, który użyje identycznego lub podobnego loga, nawet jeśli zmieni samą nazwę w znaku
  2. Dodatkowy argument przy sporach sądowych o nazwy domen internetowych (wskazanie na rozszerzenie domenowe w Internecie)
  3. Jeśli słowo w warstwie graficznej będzie abstrakcyjne/fantazyjne, w pewnym stopniu ochronie będzie podlegało również samo słowo. W takim wypadku, przysługują Ci te same możliwości egzekwowania swoich praw.
  4. Uczestnictwo w programach wsparcia znaków zarejestrowanych, np. Brand Registry w serwisie Amazon jest możliwe już w oparciu o rejestrację znaku słowno-graficznego w EUIPO. Dzięki temu możesz korzystać z wyjątkowych prezentacji oferty towarów, dostępnych tylko dla właścicieli zastrzeżonych znaków.
  5. Jeżeli zgłosisz Shoplo, że ktoś narusza Twój znak towarowy, po zbadaniu sprawy Administrator platformy może usunąć strony, które bezprawnie używają Twoich zastrzeżonych oznaczeń sklepu internetowego.
  6. Korzyści majątkowe, o których pisaliśmy przy zastrzeżonej nazwie domeny e-sklepu oraz przy nazwie sklepu występują również przy zastrzeżonym logo.

Co zastrzec jako znak towarowy – nazwę, domenę czy logo sklepu internetowego

Prowadząc sklep internetowy, nie zastanawiaj się, CZY zarejestrować znak towarowy, ale JAKI znak towarowy zarejestrować. Najlepiej i najbezpieczniej postarać się o ochronę każdej formy, jaka jest możliwa do rejestracji.
Nazwa e-sklepu, nazwa domeny sklepu czy logo sklepu internetowego to trzy najważniejsze elementy identyfikacyjne Twojej marki sprzedażowej. Bez właściwej ochrony prawnej, możesz ją stracić. Najbardziej skuteczne narzędzia zdobędziesz uzyskując prawa do każdego z tych znaków towarowych, jeśli to oczywiście możliwe.

Co miesiąc, w całej UE zgłaszane jest około 10 tysięcy znaków towarowych. W ciągu roku liczba zgłoszeń może więc sięgać nawet 120 tysięcy nowych wniosków. Istnieje bardzo duże ryzyko, że wśród tych zgłoszeń pojawi się znak podobny lub identyczny do Twojego. Wtedy możesz zostać zmuszony do zaprzestania używania marki budowanej przez lata.

Jeśli chcesz dowiedzieć się, którą forma znaku towarowego z Twojego sklepu internetowego zastrzec, musisz odpowiedzieć na następujące pytania:

  1. Czy chcę chronić brzmienie marki swojego e-sklepu?
  2. Czy mogę chronić brzmienie marki swojego e-sklepu?
  3. Czy chcę chronić kształt graficzny logo sklepu internetowego?
  4. Czy mogę chronić kształt graficzny logo sklepu internetowego?

Jeśli na pierwsze pytanie opowiedziałeś TAK i zastanawiasz się jak sprawdzić, czy brzmienie marki, czyli znak słowny możesz zarejestrować, wypełnij formularz, do którego link znajdziesz na końcu artykułu. Jeśli prawnik odpowie na numer dwa również twierdząco, nie zwlekaj i zgłoś znak do rejestracji.
Jeśli odpowiedziałeś TAK na trzecie pytanie, wypełnij formularz, do którego prowadzi link na końcu artykułu. Skontaktuje się z Tobą prawnik, który wstępnie sprawdzi szanse na rejestrację loga i logotypu z Twojej strony sklepu internetowego.  Jeśli otrzymasz pozytywną odpowiedź na pytanie numer cztery, postaraj się o ochronę grafiki jak najszybciej.
Jeśli TAK odpowiedziałeś na numer jeden i trzy, poproś o wstępną weryfikację wszystkich znaków (słownego i słowno-graficznego). Jeżeli prawnicy tak samo odpowiedzą na pytania dwa i cztery, masz zielone światło do działania!
Zastrzeż wszystkie możliwe formy znaków towarowych swojego sklepu internetowego i optymalnie dbaj o swoje prawa do marki. Zyskasz skuteczne narzędzi do egzekwowania swoich praw w Internecie, możliwość sprawnego blokowania naruszających działań konkurencji, symbol ochronny zwiększający renomę i potwierdzający Twoje prawa ® oraz sposób na zyskanie dodatkowych korzyści majątkowych.

Często zadawane pytania 

Jak chronić nazwę sklepu internetowego?

Prowadząc sklep internetowy ważne jest aby chronić jego domenę internetową. Najszerszą ochronę uzyskuje się poprzez rejestrację znaku słownego. Jeżeli taka rejestracja nie jest możliwa, możesz zastrzec logo czyli znak słowno-graficzny, który obejmie tę domenę, która jest wskazana w grafice. 

Jak zabezpieczyć markę w Google?

Rejestracja znaku towarowego gwarantuje Ci, że Twoja nazwa jest zarezerwowana dla Ciebie. Dzięki temu masz możliwość jej stosowania na wyłączność. Posiadając świadectwo ochronne masz prawo do blokowania reklam konkurencji, które wykorzystują Twoją markę. Możesz również wstrzymać sprzedaż towarów czy usługi, które są oznaczone Twoim znakiem. Posiadanie R w kółeczku zapewnia również korzyści finansowe tj. zarabianie na licencjonowaniu znaku czy jego sprzedaży.

Po co rejestrować logo firmy?

Posiadanie prawa ochronnego na logo firmy pozwoli Ci zapobiec działań nieuczciwej konkurencji w stosunku do grafiki, którą się posługujesz. Dzięki temu możesz blokować na rynku te marki, które wizualnie przypominają Twoje oznaczenia handlowe.

Zobacz również:

Ochrona znaku towarowego w Unii EuropejskiejPo co badać znak przed rejestracją?Naruszenia znaku towarowego i sposoby ochrony przed nimiCo to jest klasyfikacja towarów i usług?Badanie zdolności ochronnej znakiZastrzeżenie nazwy i logo firmyZastrzeżenie nazwy i logo produktuDostosowanie znaku do rejestracjiMonitoring znaku towarowego

 

Pomagam obniżyć opłaty urzędowe
aż o 75%!

Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
Prawnik
Telefon883 222 282
Plane[email protected]

Zapytaj o zastrzeżenie znaku towarowego

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania
Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
Prawnik
Telefon883 222 282
Plane[email protected]
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu obsługi przesłanego zapytania i udzielenia odpowiedzi na nie.
Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalnośćgospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą al. Warszawska 102, 20-824 Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jestkontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanieskierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. Podanie adresu e-mail jestniezbędne dla udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. ADO będzie przetwarzał Państwaadres e-mail w oparciu o realizację prawnie uzasadnionego interesu ADO jakoadministratora danych, w postaci udzielenia odpowiedzi na złożone zapytanie, a zatem napodstawie art. 6 ust. 1 lit. f) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku zprzetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalejRODO). Podanie imienia, nazwiska i numeru telefonu jest dobrowolne, a podając te danew formularzu wyrażają Państwo zgodę na ich wykorzystywanie.

ADO będzie przetwarzał Państwa dane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi, apo tym czasie w zakresie i przez okres niezbędny dla ustalenia, dochodzenia izabezpieczenia ewentualnych roszczeń, mogących mieć związek z komunikacją zużytkownikiem lub odpowiedzią na zapytanie skierowane za pośrednictwem formularzakontaktowego (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

Podanie danych jest dobrowolne, jednak brak adresu e-mail uniemożliwia uzyskanieodpowiedzi na pytanie skierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. ADOinformuje, że w oparciu o dane osobowe nie będą podejmowane decyzje w sposóbzautomatyzowany, nie będą one przedmiotem sprzedaży ani udostępniania podmiotomzewnętrznym, za wyjątkiem podmiotów i okoliczności ich ujawnienia przewidzianychprzepisami prawa oraz podmiotów świadczących usługi na rzecz ADO, np. hostingowe lubIT. Państwa dane osobowe nie będą również przekazywane do państw trzecich luborganizacji międzynarodowych.

ADO informuje, że przysługuje Państwu prawo dostępu do danych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobecprzetwarzania danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego, a także prawo doprzenoszenia danych. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontaktna adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treściżądania (np. chęć dostępu do danych).

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.

Pobierz darmowy e-book

Pamiętaj, drukuj tylko to co konieczne - chrońmy lasy!

praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych

prosty, zrozumiały język

konkretne przykłady

Ebook 10 zagadnień prawnych które musisz znać

Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.

Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.

Twoje dane będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie zgody. Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalność gospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą al. Warszawska 102, 20-824 Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jest kontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie Państwa zgody - art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). By móc otrzymywać materiały marketingowo-informacyjne na podany w formularzu adres e-maillub numer telefonu, zgodnie z przepisami ustawy o świadczeniu usług drogą elektronicznąoraz ustawy Prawo telekomunikacyjne, potrzebujemy dodatkowej zgody wynikającej właśnie z tych przepisów. Brak wyrażenia tej zgody uniemożliwia otrzymywanie informacjina podany adres e-mail lub numer telefonu.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonych zgód lub doczasu zaprzestania świadczenia usług w formie newsletter. Aby wycofać zgody prosimy okontakt z BRANDELAW Marcin Setlak na adres e-mail wskazany powyżej. Odbiorcy, którym mogą być ujawnione Państwa dane są podmiotami, z którymi ADO zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych systemów informatycznych. Nie będą one również udostępniane innym odbiorcom zewnętrznym ani przekazywane do państwtrzecich czy organizacji międzynarodowych. W oparciu o Państwa dane nie dokonujemy profilowania, nie podlegają one również procesom podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany.

Mają Państwo prawo do dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do przenoszenia danych.Mają Państwo również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeżeli uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych przez BRANDELAW narusza przepisy RODO. Mają Państwo również prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontakt na adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treści żądania (np. chęć dostępu do danych).Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, niemniej bez ich podania niebędzie możliwe przekazywanie Newslettera. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez BRANDELAW w Polityce Prywatności serwisów BRANDELAW: https://brandelaw.pl/polityka-prywatnosci.html.

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.
powrót do góry
jak zastrzec nazwę firmy
f
facebook