fb
Zapytaj o szczegóły

Zastrzeżenie znaku towarowego

Zadzwoń:
883 222 282
powrót

Chroń, promuj, sprzedawaj czyli co warto wiedzieć o Amazon Brand Registry

Opinie i porady

E-commerce notuje stały i bardzo dynamiczny wzrost. Branża ta znacznie zyskała w czasach pandemii Covid-19. Jeśli chcesz handlować w Internecie a nie masz czasu na prowadzenie własnego sklepu internetowego, najlepszym rozwiązaniem będzie handel na jednej z platform Allegro.pl, Ebay.com czy Amazon.com.

Każdy z powyższych podmiotów prowadzi programy ochrony praw własności przemysłowej dla swoich klientów – który nie tylko pomaga w ochronie twojej własności intelektualnej ale i premiuje, to że posługujesz się zarejestrowanymi prawami. Dziś skupimy się na Amazon Brand Registry i na tym jak gigant z Seattle może Ci pomóc.

O czym jest program Amazon Brand Registry.

Jest to przede wszystkim program dla właścicieli brandów. Jego celem jest ochrona właścicieli zarejestrowanych znaków towarowych przed działaniem nie zawsze działającej uczciwie konkurencji. Internetowy gigant premiuje również posiadanie zarejestrowanych znaków towarowych. To w telegraficznym skrócie – teraz czas na konkrety.

Uczestnicy programu otrzymują od Amazon narzędzia sprzedażowe, które uatrakcyjniają ich ofertę i pozwalają skuteczniej rywalizować z innymi sprzedającymi. Dzięki takiemu rozwiązaniu zwiększysz widoczność swoich produktów

Jak dołączyć do programu Amazon Brand Registry?

To prostsze aniżeli mogłoby się wydawać. Musisz wykonać tylko dwa kroki żeby cieszyć się z bonusów dla członków programu Amazon Brand Registry! Co musisz zrobić? Po pierwsze zarejestrować znak towarowy w Urzędzie Unii Europejskiej do spraw własności intelektualnej (z tym procesem możesz zapoznać się tutaj) a później zgłosić swój zarejestrowany znak towarowy w programie firmy Amazon. Po zastrzeżeniu znaku towarowego wystarczy wypełnić formularz członkostwa w programie Amazon Brand Registry. O tym co uzyskasz dzięki członkostwie w programie przeczytasz w dalszej części.

źródło: https://brandservices.amazon.com/

Jaki znak towarowy może być zastrzeżony w programie Amazon Brand Registry?

Niedawno Amazon zmienił kryteria uczestnictwa w programie. Dotychczas wystarczyło posługiwać się dokumentem potwierdzającym zgłoszenie znaku towarowego w odpowiednim urzędzie. W tej chwili aby móc partycypować w Amazon Brand Registry należy posiadać już zarejestrowany znak towarowy, zawierający numer rejestracji w odpowiednim Urzędzie.

Nie wszystkie znaki nadają się do zastrzeżenia w Amazon Brand Registry. Jeśli nie wszystkie to jakie? O tym poniżej.

W tym miejscu powstaje pytanie jaki urząd będzie odpowiedni? Właściwym do rejestracji będzie Urząd Unii Europejskiej do spraw własności przemysłowej (EUIPO), w związku z tym iż Amazon działa na wielu rynkach uczestniczyć w programie nie mogą znaki towarowe zarejestrowane w systemach krajowych np. znak towarowy posiadający rejestrację w Urzędzie Patentowym RP nie podlega ochronie w Amazon Brand Registry. Rejestracja w EUIPO nie jest jedyną uznawaną przez Amazon, amerykańska firma honoruje również rejestracje krajowe w Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Italii, Hiszpanii, USA, Kanadzie, Australii, Brazylii, Meksyku, Indiach, Japonii oraz Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

Znak zgłoszony do programu Amazon może mieć formę słowną lub słowno-graficzną z zastrzeżeniem że grafika musi być stosunkowo prosta. Ma to prawdopodobnie swoje źródło w tym, że dla Amazon warstwa słowna będzie najważniejsza.

Jakie korzyści otrzymują uczestnicy programu Amazon Brand Registry?

Przede wszystkim lepsze pozycjonowanie Twoich ofert. Jeśli sprzedajesz takie same produkty jak inne podmioty, na Amazon będziesz miał większą szansę, że to dokładnie twoja oferta znajdzie się w Buy Box. Natomiast trzeba zauważyć, iż jest to jedna z wielu składowych na podstawie których algorytm Amazon będzie dobierał sprzedawcę który znajdzie się w Buy Box. Pomimo rejestracji w programie Amazon Brand Registry nie będziesz miał przewagi nad innymi jeśli Twój produkt ma najwyższa cenę lub masz niekorzystną historię ocen sprzedaży od kupujących.

Będziesz miał pełną kontrolę nad tytułami, opisami oraz zdjęciami Twoich produktów. Jednocześnie będziesz miał możliwość podpięcia pod listing kontrolowany przez Ciebie towarów z twoim znakiem towarowym oferowanych przez innych sprzedawców. Równocześnie otrzymasz dostęp do zaawansowanego edytora, którego zróżnicowane opcje umożliwiają lepszą personalizację ofert poprzez dodatkowe formy grafik. Istnieje również możliwość otrzymania od Amazon dedykowanego Twojej marce adresu strony.

Jednocześnie dzięki uczestnictwu w programie Amazon Brand Register będziesz miał kontrolę nad wprowadzaniem do obrotu towarów z Twoim zastrzeżonym znakiem towarowym przez innych sprzedających. Amazon jest marka globalną co powoduje, że handel za jego pośrednictwem prowadzony jest na całym świecie. Dzięki rejestracji w programie możesz kontrolować nieuprawnione wprowadzenie produktów Twojej marki bez zgody. Z różnych względów możesz chcieć ograniczyć dystrybucję towarów oznaczonych Twoim logo do konkretnych obszarów. Dzięki narzędziom dostarczonym przez Amazon, będziesz miał nad tym pełna kontrolę.

Równie ważna opcją ochrony właściciela brandu jest specjalnie przygotowany, uproszczony i efektywny system zgłaszania naruszeń. Aby jeszcze lepiej chronić Twoją markę Amazon przyzna Ci dostęp do specjalnego narzędzia które ułatwi Ci wyszukiwanie ewentualnych naruszeń twoich praw.

Jak zgłosić swoją markę do udziału w programie Amazon Brand Registry?

To bardzo proste: Musisz mieć konto na Amazon.com ze statusem sprzedającego. Danymi do konta Amazon logujesz się na witrynie dedykowanej programowi Amazon Brand Registry. Uzupełniasz formularz danymi ze świadectwa ochronnego znaku towarowego: tj. jego nazwę numer rejestracji oraz informacje o urzędzie, w którym znak został zarejestrowany. Załącznik do wniosku powinny stanowić zdjęcia produktów opatrzonych Twoim znakiem towarowym. Jak również grafiki produktu wraz z opakowaniem, na którym będzie twój znak towarowy.

źródło: https://brandservices.amazon.com/

Na tym etapie zostaniesz też poproszony o załączenie przedstawienia graficznego produktu oraz opakowania, na których umieszczony jest Twój znak towarowy. Jeżeli zastrzegłeś znak słowno-graficzny to do formularza musisz załączyć również logo.Następnie zostaniesz poproszony o wskazanie jakie towary będą oznaczane twoim znakiem towarowym oraz na terytorium jakich państw produkujesz i prowadzisz dystrybucję swoich produktów.

Amazon zweryfikuje Twoje zgłoszenie w ciągu kilku do kilkunastu dni. W międzyczasie otrzymasz mailowo kod do potwierdzenia swojego zgłoszenia do programu. Po jego wpisaniu na dedykowanej stronie wskazanej w wiadomości email, Amazon w ciągu 2 dni przyzna Ci członkostwo w programie Amazon Brand Registry.

Zobacz również:

Ochrona znaku towarowego w Unii EuropejskiejPo co badać znak przed rejestracją?Naruszenia znaku towarowego i sposoby ochrony przed nimiCo to jest klasyfikacja towarów i usług?Badanie zdolności ochronnej znakiZastrzeżenie nazwy i logo firmyZastrzeżenie nazwy i logo produktuDostosowanie znaku do rejestracjiMonitoring znaku towarowego

 

Chętnie odpowiem
na Twoje pytania

Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
Prawnik
Telefon883 222 282
Plane[email protected]

Zapytaj o zastrzeżenie znaku towarowego

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania
Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
Prawnik
Telefon883 222 282
Plane[email protected]
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu obsługi przesłanego zapytania i udzielenia odpowiedzi na nie.
Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalnośćgospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą ul. Przyjaźni 9/80, 20-314Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jestkontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanieskierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. Podanie adresu e-mail jestniezbędne dla udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. ADO będzie przetwarzał Państwaadres e-mail w oparciu o realizację prawnie uzasadnionego interesu ADO jakoadministratora danych, w postaci udzielenia odpowiedzi na złożone zapytanie, a zatem napodstawie art. 6 ust. 1 lit. f) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku zprzetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalejRODO). Podanie imienia, nazwiska i numeru telefonu jest dobrowolne, a podając te danew formularzu wyrażają Państwo zgodę na ich wykorzystywanie.

ADO będzie przetwarzał Państwa dane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi, apo tym czasie w zakresie i przez okres niezbędny dla ustalenia, dochodzenia izabezpieczenia ewentualnych roszczeń, mogących mieć związek z komunikacją zużytkownikiem lub odpowiedzią na zapytanie skierowane za pośrednictwem formularzakontaktowego (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

Podanie danych jest dobrowolne, jednak brak adresu e-mail uniemożliwia uzyskanieodpowiedzi na pytanie skierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. ADOinformuje, że w oparciu o dane osobowe nie będą podejmowane decyzje w sposóbzautomatyzowany, nie będą one przedmiotem sprzedaży ani udostępniania podmiotomzewnętrznym, za wyjątkiem podmiotów i okoliczności ich ujawnienia przewidzianychprzepisami prawa oraz podmiotów świadczących usługi na rzecz ADO, np. hostingowe lubIT. Państwa dane osobowe nie będą również przekazywane do państw trzecich luborganizacji międzynarodowych.

ADO informuje, że przysługuje Państwu prawo dostępu do danych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobecprzetwarzania danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego, a także prawo doprzenoszenia danych. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontaktna adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treściżądania (np. chęć dostępu do danych).

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.

Pobierz darmowy e-book

Pamiętaj, drukuj tylko to co konieczne - chrońmy lasy!

praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych

prosty, zrozumiały język

konkretne przykłady

Ebook 10 zagadnień prawnych które musisz znać

Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.

Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.

Twoje dane będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie zgody. Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalność gospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą ul. Przyjaźni 9/80, 20-314Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jest kontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie Państwa zgody - art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). By móc otrzymywać materiały marketingowo-informacyjne na podany w formularzu adres e-maillub numer telefonu, zgodnie z przepisami ustawy o świadczeniu usług drogą elektronicznąoraz ustawy Prawo telekomunikacyjne, potrzebujemy dodatkowej zgody wynikającej właśnie z tych przepisów. Brak wyrażenia tej zgody uniemożliwia otrzymywanie informacjina podany adres e-mail lub numer telefonu.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonych zgód lub doczasu zaprzestania świadczenia usług w formie newsletter. Aby wycofać zgody prosimy okontakt z BRANDELAW Marcin Setlak na adres e-mail wskazany powyżej. Odbiorcy, którym mogą być ujawnione Państwa dane są podmiotami, z którymi ADO zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych systemów informatycznych. Nie będą one również udostępniane innym odbiorcom zewnętrznym ani przekazywane do państwtrzecich czy organizacji międzynarodowych. W oparciu o Państwa dane nie dokonujemy profilowania, nie podlegają one również procesom podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany.

Mają Państwo prawo do dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do przenoszenia danych.Mają Państwo również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeżeli uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych przez BRANDELAW narusza przepisy RODO. Mają Państwo również prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontakt na adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treści żądania (np. chęć dostępu do danych).Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, niemniej bez ich podania niebędzie możliwe przekazywanie Newslettera. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez BRANDELAW w Polityce Prywatności serwisów BRANDELAW: https://brandelaw.pl/polityka-prywatnosci.html.

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.
powrót do góry
jak zastrzec nazwę firmy
f
facebook