fb
Zapytaj o szczegóły

Zastrzeżenie znaku towarowego

Zadzwoń:
883 222 282
powrót

Jak lepiej niż konkurencja sprzedawać swoją markę na allegro, amazon, ebay?

Opinie i porady

Zarejestrowałeś już swoją działalność? Odkryłeś rynek idealny i Twój produkt niebawem zacznie wypełniać znalezioną przez Ciebie niszę? Dowiedz się jak lepiej niż konkurencja sprzedawać swoją markę na allegro, amazon, ebay

Sprzedaż w Internecie wydaje się być prosta i szybka, jednak warto nie ulegać stereotypom. Twój e-biznes potrzebuje dobrego startu. O czym warto pamiętać rozpoczynając swój biznes internetowy? Z artykułu dowiesz się o co warto zadbać na początku działalności i czym możesz wyróżnić się na tle innych sklepów.

Znaki towarowe w serwisach transakcyjnych

Nasze przyzwyczajenia zakupowe ciągle się zmieniają, dziś sprzedaż towarów w Internecie to jedna z dynamiczniejszych i wciąż rosnących gałęzi handlu. Już teraz, wielu z nas woli zrobić zakupy jednym kliknięciem, oszczedzając swój czas i utracone podczas stania w długich kolejkach zdrowie. Oprócz wygody do wizyty w wirtualnych sklepach  skłaniają nas bardzo często korzystne uregulowania dotyczące możliwości zwrotów i wymiany zakupionego towaru. Handel e-commerce to świetny pomysł na biznes sam w sobie, ale również znakomite uzupełnienie oferty Twojego sklepu stacjonarnego. Dzięki sprzedaży w sieci, zadbanej stronie internetowej i dobrze dobranej domenie, dotrzesz do większej liczby potencjalnych klientów. Na początek najszybszym i najtańszym sposobem na start, będzie skorzystanie z jednej z platform do e-handlu. Możesz wybierać spośród serwisów najbardziej zadomowionych w kraju np. Allegro.pl albo gigantów w światowym e-commerce np. ebay.com czy amazon.com.

kobiety

Prezentowanie własnego logo w Internecie przysporzy Ci wiele korzyści. Oferowane przez Ciebie towary będą bardziej rozpoznawalne przez klientów, a Twój sklep w krótszym czasie zostanie uznany za wiarygodny i sprawdzony.

Oznaczenie twojej firmy/marki w serwisach transakcyjnych

Czy korzystając z platformy aukcyjnej możesz wykorzystywać swoje logo? 

Prowadzisz lokalny sklep? Chcesz rozszerzyć swoją działalność? Sprzedaż w Internecie to Twój pomysł na biznes? Aby wyróżnić się w e-handlu, powinieneś mieć swoje unikalne logo, którym będziesz oznaczał oferowane przez siebie towary i oferty w serwisach. Dzięki temu Twoja firma zyska na rozpoznawalności i dotrze do większej liczby klientów. Dla własnej ochrony warto zarejestrować w Urzędzie patentowym logo lub nazwę handlową swojej działalności jako znak towarowy. Zwiększy to twoją ochronę przed potencjalnymi naśladowcami.

Zanim zaczniesz warto zerknąć do regulaminów serwisów aukcyjnych.

Każdy regulamin pozwala na sprzedaż towarów, których jesteś właścicielem, i które noszą twój znak towarowy. Przepisy wewnętrzne tych serwisów pozwalają Ci również, umieścić logo twojego sklepu oraz inne  oznaczenia, do których masz prawo.

Największe portale aukcyjne starają się chronić prawo własności intelektualnej. Dobrym przykładem jest serwis Allegro, który wprowadzając program “Współpraca w Ochronie Praw” wypowiedział wojnę sprzedawcom handlującym podróbkami. Nowe regulacje objeły również ochronę sprzedających, którzy mogą liczyć na wsparcie serwisu w przypadku nieświadomie dokonanych nadużyć. Dodatkowa ochrona to także szybsza rekacja serwisu odnośnie zgłoszeń o naruszeniu Twoich praw. Uczestnictwo w programie wymaga jednak posiadania zarejestrowanych znaków towarowych.

Nieco odmiennie podchodzą do tego największe zagraniczne platformy. Posiadając zarejestrowany znak towarowy możesz liczyć na podbijanie twoich ofert. Jest to niezwykle ważne, bo jak wynika z badań przeciętny użytkownik serwisów tego typu dociera zaledwie do 3-4 stron w danej kategorii produktów. 

Wybierając serwis aukcyjny, z którego będziesz korzystał, pamiętaj, że zarejestrowanie w Urzędzie Patentowym RP lub Europejskim Urzędzie ds. własności przemysłowej (EUIPO) twoich znaków towarowych, zapewni Ci wymierne korzysći już od pierwszych transakcji.

Wykorzystywanie cudzych znaków towarowych w serwisach aukcyjnych

Czy allegro może usunąć twoją aukcję, gdy zamieszczasz w niej treści cudze znaki towarowe?

Ochrona znaków towarowych to dla serwisów aukcyjnych temat dość skomplikowany. W rozjaśnieniu sytuacji nie pomagają również wprowadzone niedawno przepisy unijne. Co do zasady regulaminy serwisów aukcyjnych dopuszczają sprzedaż towarów oznaczonych znakami nie pochodzącymi od sprzedawcy.

Czy Nike lub Adidas mogą zakazać Ci sprzedaży ich produktów w serwisach aukcyjnych?

Bez obaw możesz sprzedawać na swoich aukcjach markowe produkty takie jak perfumy Dior czy obuwie New Balance. Czemu jest to możliwe? Wynika to między innymi z faktu, iż prawo właściciela do znaku towarowego w pewnym momencie po prostu się wyczerpuje.

Żeby jeszcze bardziej zminimalizować ilość naruszeń związanych ze znakami towarowymi, wprowadzono procedurę „notice and takedown” Pozwala ona na szybką reakcję właścicielowi oznaczenia, który podejrzewając bezprawne wykorzystanie jego praw (np: zauważając, że ktoś handluje towarem podrobionym) może zgłosić taki przypadek właścicielowi serwisu. Po sprawdzeniu takiej informacji ogłoszenie jest jak najszybciej usuwane.

Co to oznacza dla początkujących sprzedawców?

Przykładowo, jeśli nabyłeś w okazyjnej cenie kilkanaście telefonów iPhone (o wątpliwej oryginalności) i chciałbyś oferować je w aukcjach na allegro.pl, to firma Apple prawdopodobnie zgłosi taki przypadek do właściciela serwisu, który usunie twoje oferty. To niestety nie jedyne kłopoty w jakie może wpędzić Cię nieautoryzowana sprzedaż.

Musisz pamiętać, że nie tylko używanie cudzych znaków towarowych może naruszać czyjeś prawa. Zdjęcia produktów oraz ich opisy objęte są ochroną prawa własności intelektualnej.

logotypy

Jak uniknąć kłopotów z prawem sprzedając w serwisach internetowych takich jak „ebay”

Upewnij się czy towar, który zamierzasz sprzedawać jest oryginalny i pochodzi z legalnego źródła (został już wprowadzony do obrotu przez uprawnionego do znaku na terenie EOG Europejskiego Obszaru Gospodarczego). Jeśli spełniasz powyższy warunek, możesz wykorzystać znaki towarowe popularnych producentów do promocji swojej działalności. To powszechna zasada w detalicznym obrocie towarami w Internecie. Zwróć również uwagę na rodzaj towaru (np: w branży kosmetycznej ograniczony jest obrót testerami i próbkami) oraz na własną kampanię reklamową. Nadużywanie renomowanych znaków towarowych, zostanie szybko zauważone przez ich właścicieli.

Nie bój się sprzedawać na „allegro.pl” !! To dobry pomysł

Segment sprzedaży w internecie stale się powiększa. Większość firm opiera swój model biznesowy na odsprzedaży towarów renomowanych marek. Jeśli będziesz przestrzegał określonych zasad i regulaminów, będziesz mógł dość swobodnie oferować towary z logo Adidas, Nike, Apple czy też Dior i Lacoste. Na stronach swoich ofert możesz posługiwać się: nazwą, logo czy modelem, którym producent identyfikuje dany towar. Masz również prawo oznaczać takie oferty swoim znakiem towarowym, aby nadać im indywidualny charakter. 

Pamiętaj, że posiadając produkty z legalnego źródła, masz prawo do wykorzystania wszelkich znaków towarowych umieszczonych na nich przez producenta. Używanie tych oznaczeń może pomóc Ci wypromować Twoją działalność. Wprowadzany przez Ciebie znak towarowy ma większe szanse na sukces, kiedy znajdzie się wśród innych bardziej rozpoznawalnych marek. Dodając własne zdjęcie produktu czy podchodząc staranniej do jego opisu pokazujesz swój profesjonalizm, który już na początku działalności twojego e-biznesu może zapewnić Ci sukces.

Zobacz również:

Ochrona znaku towarowego w Unii EuropejskiejPo co badać znak przed rejestracją?Naruszenia znaku towarowego i sposoby ochrony przed nimiCo to jest klasyfikacja towarów i usług?Badanie zdolności ochronnej znakiZastrzeżenie nazwy i logo firmyZastrzeżenie nazwy i logo produktuDostosowanie znaku do rejestracjiMonitoring znaku towarowego

 

Chętnie odpowiem
na Twoje pytania

Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
Prawnik
Telefon883 222 282
Plane[email protected]

Zapytaj o zastrzeżenie znaku towarowego

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania
Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
Prawnik
Telefon883 222 282
Plane[email protected]
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu obsługi przesłanego zapytania i udzielenia odpowiedzi na nie.
Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalnośćgospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą ul. Przyjaźni 9/80, 20-314Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jestkontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanieskierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. Podanie adresu e-mail jestniezbędne dla udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. ADO będzie przetwarzał Państwaadres e-mail w oparciu o realizację prawnie uzasadnionego interesu ADO jakoadministratora danych, w postaci udzielenia odpowiedzi na złożone zapytanie, a zatem napodstawie art. 6 ust. 1 lit. f) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku zprzetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalejRODO). Podanie imienia, nazwiska i numeru telefonu jest dobrowolne, a podając te danew formularzu wyrażają Państwo zgodę na ich wykorzystywanie.

ADO będzie przetwarzał Państwa dane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi, apo tym czasie w zakresie i przez okres niezbędny dla ustalenia, dochodzenia izabezpieczenia ewentualnych roszczeń, mogących mieć związek z komunikacją zużytkownikiem lub odpowiedzią na zapytanie skierowane za pośrednictwem formularzakontaktowego (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

Podanie danych jest dobrowolne, jednak brak adresu e-mail uniemożliwia uzyskanieodpowiedzi na pytanie skierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. ADOinformuje, że w oparciu o dane osobowe nie będą podejmowane decyzje w sposóbzautomatyzowany, nie będą one przedmiotem sprzedaży ani udostępniania podmiotomzewnętrznym, za wyjątkiem podmiotów i okoliczności ich ujawnienia przewidzianychprzepisami prawa oraz podmiotów świadczących usługi na rzecz ADO, np. hostingowe lubIT. Państwa dane osobowe nie będą również przekazywane do państw trzecich luborganizacji międzynarodowych.

ADO informuje, że przysługuje Państwu prawo dostępu do danych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobecprzetwarzania danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego, a także prawo doprzenoszenia danych. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontaktna adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treściżądania (np. chęć dostępu do danych).

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.

Pobierz darmowy e-book

Pamiętaj, drukuj tylko to co konieczne - chrońmy lasy!

praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych

prosty, zrozumiały język

konkretne przykłady

Ebook 10 zagadnień prawnych które musisz znać

Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.

Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.

Twoje dane będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie zgody. Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalność gospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą ul. Przyjaźni 9/80, 20-314Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jest kontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie Państwa zgody - art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). By móc otrzymywać materiały marketingowo-informacyjne na podany w formularzu adres e-maillub numer telefonu, zgodnie z przepisami ustawy o świadczeniu usług drogą elektronicznąoraz ustawy Prawo telekomunikacyjne, potrzebujemy dodatkowej zgody wynikającej właśnie z tych przepisów. Brak wyrażenia tej zgody uniemożliwia otrzymywanie informacjina podany adres e-mail lub numer telefonu.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonych zgód lub doczasu zaprzestania świadczenia usług w formie newsletter. Aby wycofać zgody prosimy okontakt z BRANDELAW Marcin Setlak na adres e-mail wskazany powyżej. Odbiorcy, którym mogą być ujawnione Państwa dane są podmiotami, z którymi ADO zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych systemów informatycznych. Nie będą one również udostępniane innym odbiorcom zewnętrznym ani przekazywane do państwtrzecich czy organizacji międzynarodowych. W oparciu o Państwa dane nie dokonujemy profilowania, nie podlegają one również procesom podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany.

Mają Państwo prawo do dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do przenoszenia danych.Mają Państwo również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeżeli uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych przez BRANDELAW narusza przepisy RODO. Mają Państwo również prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontakt na adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treści żądania (np. chęć dostępu do danych).Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, niemniej bez ich podania niebędzie możliwe przekazywanie Newslettera. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez BRANDELAW w Polityce Prywatności serwisów BRANDELAW: https://brandelaw.pl/polityka-prywatnosci.html.

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.
powrót do góry
jak zastrzec nazwę firmy
f
facebook