praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych
prosty, zrozumiały język
konkretne przykłady
Zastrzeżenie znaku towarowego
Każdy z powyższych podmiotów prowadzi programy ochrony praw własności przemysłowej dla swoich klientów – który nie tylko pomaga w ochronie twojej własności intelektualnej, ale i premiuje, to że posługujesz się zarejestrowanymi prawami. Dziś skupimy się na Amazon Brand Registry i na tym jak gigant z Seattle może Ci pomóc.
Jest to przede wszystkim program dla właścicieli brandów. Jego celem jest ochrona właścicieli zarejestrowanych znaków towarowych przed działaniem nie zawsze działającej uczciwie konkurencji. Internetowy gigant premiuje również posiadanie zarejestrowanych znaków towarowych. To w telegraficznym skrócie – teraz czas na konkrety.
To prostsze aniżeli mogłoby się wydawać. Musisz wykonać tylko dwa kroki żeby cieszyć się z bonusów dla członków programu Amazon Brand Registry! Co musisz zrobić? Po pierwsze zarejestrować znak towarowy w Urzędzie Patentowym RP lub Urzędzie Unii Europejskiej do spraw własności intelektualnej (z tym procesem możesz zapoznać się tutaj) a później zgłosić swój zarejestrowany znak towarowy w programie firmy Amazon. Po zastrzeżeniu znaku towarowego wystarczy wypełnić formularz członkostwa w programie Amazon Brand Registry. O tym co uzyskasz dzięki członkostwie w programie przeczytasz w dalszej części.
źródło: https://brandservices.amazon.com/
Niedawno Amazon zmienił kryteria uczestnictwa w programie. Dotychczas wystarczyło posługiwać się dokumentem potwierdzającym zgłoszenie znaku towarowego w odpowiednim urzędzie. W tej chwili aby móc partycypować w Amazon Brand Registry należy posiadać już zarejestrowany znak towarowy, zawierający numer rejestracji w odpowiednim Urzędzie.
Nie wszystkie znaki nadają się do zastrzeżenia w Amazon Brand Registry. Jeśli nie wszystkie to jakie? O tym poniżej.
W tym miejscu powstaje pytanie jaki urząd będzie odpowiedni? Właściwym do rejestracji będzie Urząd Unii Europejskiej do spraw własności przemysłowej (EUIPO), w związku z tym iż Amazon działa na wielu rynkach uczestniczyć w programie nie mogą znaki towarowe zarejestrowane w niektórych systemach krajowych. Od niedawna znak towarowy posiadający rejestrację w Urzędzie Patentowym RP podlega ochronie w Amazon Brand Registry. Rejestracja w EUIPO czy UPRP nie jest jedyną uznawaną przez Amazon, amerykańska firma honoruje również rejestracje krajowe w Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Italii, Hiszpanii, USA, Kanadzie, Australii, Brazylii, Meksyku, Indiach, Japonii oraz Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Przede wszystkim lepsze pozycjonowanie Twoich ofert. Jeśli sprzedajesz takie same produkty jak inne podmioty, na Amazon będziesz miał większą szansę, że to dokładnie twoja oferta znajdzie się w Buy Box. Natomiast trzeba zauważyć, iż jest to jedna z wielu składowych na podstawie których algorytm Amazon będzie dobierał sprzedawcę który znajdzie się w Buy Box. Pomimo rejestracji w programie Amazon Brand Registry nie będziesz miał przewagi nad innymi jeśli Twój produkt ma najwyższa cenę lub masz niekorzystną historię ocen sprzedaży od kupujących.
Będziesz miał pełną kontrolę nad tytułami, opisami oraz zdjęciami Twoich produktów. Jednocześnie będziesz miał możliwość podpięcia pod listing kontrolowany przez Ciebie towarów z twoim znakiem towarowym oferowanych przez innych sprzedawców. Równocześnie otrzymasz dostęp do zaawansowanego edytora, którego zróżnicowane opcje umożliwiają lepszą personalizację ofert poprzez dodatkowe formy grafik. Istnieje również możliwość otrzymania od Amazon dedykowanego Twojej marce adresu strony.
Jednocześnie dzięki uczestnictwu w programie Amazon Brand Register będziesz miał kontrolę nad wprowadzaniem do obrotu towarów z Twoim zastrzeżonym znakiem towarowym przez innych sprzedających. Amazon jest marka globalną co powoduje, że handel za jego pośrednictwem prowadzony jest na całym świecie. Dzięki rejestracji w programie możesz kontrolować nieuprawnione wprowadzenie produktów Twojej marki bez zgody. Z różnych względów możesz chcieć ograniczyć dystrybucję towarów oznaczonych Twoim logo do konkretnych obszarów. Dzięki narzędziom dostarczonym przez Amazon, będziesz miał nad tym pełna kontrolę.
To bardzo proste: Musisz mieć konto na Amazon.com ze statusem sprzedającego. Danymi do konta Amazon logujesz się na witrynie dedykowanej programowi Amazon Brand Registry. Uzupełniasz formularz danymi ze świadectwa ochronnego znaku towarowego: tj. jego nazwę numer rejestracji oraz informacje o urzędzie, w którym znak został zarejestrowany. Załącznik do wniosku powinny stanowić zdjęcia produktów opatrzonych Twoim znakiem towarowym. Jak również grafiki produktu wraz z opakowaniem, na którym będzie twój znak towarowy.
źródło: https://brandservices.amazon.com/
Na tym etapie zostaniesz też poproszony o załączenie przedstawienia graficznego produktu oraz opakowania, na których umieszczony jest Twój znak towarowy. Jeżeli zastrzegłeś znak słowno-graficzny to do formularza musisz załączyć również logo.Następnie zostaniesz poproszony o wskazanie jakie towary będą oznaczane twoim znakiem towarowym oraz na terytorium jakich państw produkujesz i prowadzisz dystrybucję swoich produktów.
Jak dołączyć do programu Amazon Brand Registry?
Warunkiem uczestnictwa w programie jest posiadanie już zastrzeżonego znaku towarowego w urzędzie. Jeżeli posiadasz prawo ochronne do znaku możesz zgłosić się wypełniając formularz członkostwa w programie. Znak zgłoszony do programu może mieć postać znaku słownego lub słowno-graficznego.
Czy warto przystąpić do Amazon Brand Registry?
Przystąpienie do programu daje możliwość lepszego pozycjonowania Twojego produktu na platformie. Uczestnictwo w programie umożliwia dokonywanie pełnej kontroli nad tytułami i opisami marki. Co ważne program ma zasięg globalny, co zapewnia, że jesteś bezpieczny na rynku i możesz kontrolować nieuprawnione wykorzystywanie Twojego znaku towarowego. Program dostarcza narzędzi, które pozwalają szybko wyszukiwać ewentualne naruszenia Twojego prawa ochronnego.
Jak zgłosić się do programu Amazon Brand Registry?
Po pierwsze musisz posiadać konto na Amazon.com ze statusem sprzedającego. Następnym krokiem jest uzupełnienie odpowiedniego formularza wskazując, że Twój znak jest już zarejestrowany. Do wniosku należy dołączyć załącznik, w którym zamieszczane jest zdjęcie produktu jak również grafika produktu z opakowaniem, na którym jest umieszczony Twój znak. Jeżeli zastrzegłeś znak słowno-graficzny do formularza musisz załączyć również logo. Na koniec należy wskazać jakie towary są oznaczone Twoim znakiem oraz na jakim terytorium prowadzisz dystrybucję znaku.
Ochrona znaku towarowego w Unii EuropejskiejPo co badać znak przed rejestracją?Naruszenia znaku towarowego i sposoby ochrony przed nimiCo to jest klasyfikacja towarów i usług?Badanie zdolności ochronnej znakiZastrzeżenie nazwy i logo firmyZastrzeżenie nazwy i logo produktuDostosowanie znaku do rejestracjiMonitoring znaku towarowego
praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych
prosty, zrozumiały język
konkretne przykłady
Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.
Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.