Jak stworzyć i chronić markę odzieżową?

Jak stworzyć silna markę i spełnić swoje własne marzenia? To zadanie nie jest wcale takie łatwe i będzie wymagało od Ciebie sporo pracy i wytrwałości. Branża modowa charakteryzuje się szybkim tempem rozwoju. Podążając za trendami modowymi, nie zapominaj o zasadach tworzenia unikatowego i oryginalnego oznaczenia. Zobacz jak nazwać firmę odzieżową i zadbać o jej bezpieczeństwo, dokonując zastrzeżenia znaku towarowego.

Marcin Setlak
Artykuł napisany pod redakcją
Marcin Setlak
19.12.2024 - 9 min czytania
Jak nazwać markę odzieżową

Co warto wiedzieć o rynku odzieżowym?

Branża modowa pomimo spowolnienia gospodarczego spowodowanego pojawieniem się skutków związanych z pandemią oraz rosnącą inflacją, cieszy się nadal dużą popularnością. W sprzedaży online ubrania i buty są zaraz po kosmetykach najczęściej kupowanymi produktami, wyprzedzając przedmioty związane z hobby i rozrywką. Badania wskazują, że pomimo rosnących cen, aż 64% kupujących w sieci nie zmienia swoich nawyków zakupowych. Kanały online są najchętniej wybieranym sposobem wyszukiwania produktów, gdzie większośc zamawia paczki do automatów, a media społecznościowe pomagają w podejmowaniu decyzji o zakupie produktu. Z ankiety przeprowadzonej na konsumentach, wynika że aż 62% wybiera zakupy online ponieważ dostępność produktów nie jest uzależniona sytuacją pandemiczną, a 53% pytanych odpowiedziało, że tak jest po prostu szybciej. To wszystko wskazuje jak prężnie rozwija się branża modowa, w której przedsiębiorcy ciągle prześcigają się w swoich pomysłach aby zrealizować swój cel biznesowy - zdobyć jak  największą liczbę klientów, którzy zwiążą się z marką za zawsze. Dlatego Twoim zadaniem jest wybrać takie oznaczenie, które wyróżni się na tle konkurencji i spowoduje, że odbiorca będzie się chciał z Twoją marką utożsamiać, nosząc to co mu zaproponujesz. Pamiętaj, że to dla klienta tworzysz produkt, a Twoja nazwa będzie wizytówką firmy. Dlatego dokładnie sprawdzaj trendy, które pojawiają się w branży i wybieraj rozwiązania, które spodobają się odbiorcy. Tworząc markę podążaj za słowami znanego brytyjskiego projektanta Johna Galliano “Ubrania nie znaczą nic, dopóki ktoś ich nie nosi”.

zakupy_odzieżowe_

Kobieta robiąca zakupy symbolizuje proces tworzenia bezpiecznej marki odzieżowej w kontekście e-commerce

Czym charakteryzują się nazwy w branży modowo-odzieżowej?

Analizując obecny rynek w skrócie przedstawimy obecne trendy i tendencje, które charakteryzują nazewnictwo branży modowo-odzieżowej. Podzieliliśmy go na sklepy odzieżowe, sklepy obuwnicze oraz tzw. atelier projektowe.


Sklepy odzieżowe

Jest to dość szeroka grupa, w której wyróżniamy odzież damską, męską i dziecięcą. Dlatego różnorodność nazw sklepów odzieżowych jest dość duża. Nazwy sklepów oferujące produkty dla dzieci często nawiązują do znanych postaci z bajek lub coraz częściej popularnych filmów animowanych czy programów np. Pan Robak czy 5.10.15. Sklepy sprzedające odzież damską nawiązuje do nazw kojarzone z pięknem, naturą i elegancją np. Calzedonia, Monnarii, Bialcom. Natomiast nazwy sklepów z odzieżą męską są zapożyczane z języków obcych, często języka francuskiego kojarzonego z elegancją i wyrafinowaniem, jak również nawiązujące do siły i odwagi. Takimi przykładami są nazwy Allora czy Nike.


Sklepy obuwnicze

Nazwy sklepów obuwniczych nawiązują do konkretnych rodzajów butów tj. Montura, jak również do kogo jest skierowany produkt np. firma Ecco. Słowa pochodzące z języka włoskiego są często wybierane do brandingu marki obuwia wizytowego np. Gino Rossi. Powodem może być skojarzenie włoskiej skóry jako najlepszej i najwygodniejszej.


Atelier projektowe

Haute couture jest działem mody, który charakteryzuje się indywidualnym podejściem do klienta, wykonując jego zlecenia, szyjąc pod jego określone wymiary i preferencje modowe. Nazwy firm (głównie) haute couture najczęściej wykorzystują imię i nazwisko czołowego projektanta lub jego pseudonimu artystycznego. W tym przypadku podnosi to prestiż i rangę zakładu, oferując klientom produkty, których jakość twórca marki potwierdza swoim imieniem i nazwiskiem.

odzież

Zdjęcie witryny sklepu jako potwierdzenie sukcesu marki odzieżowej


Poznaj historię jednej z największych marek odzieżowych w Polsce

Jedną z najbardziej znanych marek odzieżowych w Polsce jest spółka LPP, która powstała w 1991 roku w Gdańsku. Działała początkowo pod nazwą Mistral sp. z. o o., która w 1995 r została właśnie przekształcona w spółkę LPP. Brand spółki pochodzi od nazwisk założycieli J. Lubianiec, M. Piechocki i Partnerzy. Obecnie składa się z 5 submarek, do których zaliczamy Reserved, Cropp, House, Mohito, Sinsay. Każda z tych marek jest dedykowana innej grupie odbiorców, dzięki czemu spółka na możliwość trafienia do jak największej grupy klientów w różnym przedziale wiekowym o odmiennym stylu życia i zasobności kieszeni. Obecnie cała spółka posiada 1700 salonów w różnych częściach Europy.

Reserved® (R.143402)

Założyciele marki tworząc nazwę chcieli aby była ona zapożyczona z języka angielskiego. Powodem takiego rozwiązania było to, że w połowie lat 90-tych po czasach PRL-u, firmy Europy Zachodniej były kojarzone z gwarancją dobrej jakości, powiewem wolności oraz nowoczesności. Dlatego wybór trafił na słowo Reserved, które tłumacząc na język polski oznacza “zarezerwowany”. Obecnie spółka LPP w Polsce posiada ok. 150 sklepów Reserved usytuowanych głównie w centrach handlowych. Poza Polską marką posiada swoje salony min. w Izraelu, Chorwacji, Niemczech. W 2017 r. Reserved otworzył swój sklep na londyńskiej Oxford Street, jednej z prestiżowych ulic handlowych. Co więcej posiada ambasadorów min. znaną modelkę Kate Moss co zwiększa prestiż i rozpoznawalność marki. Jest dość uniwersalną sieciówką oferującą linie dla kobiet, mężczyzn i dzieci, łącząca klasyczne wzory z oryginalnymi trendami modowymi.

Cropp® (R.128190)

W 2004 r. w spółce pojawiła się kolejna marka, która została docelowo dedykowana ludziom młodym, pasjonujących się kulturą hip hopową, przedstawiać modę uliczną. W wolnym tłumaczeniu słowo crop oznacza coś pojawiającego się i krótkiego. I taka właśnie jest propozycja marki. Głównym celem marki jest pozwolić swojemu odbiorcy wykreować swój styl oparty na współczesnej kulturze podążającej za nowoczesnością.

House® (R.284471)

Marka została stworzona dla grupy młodych ludzi, którzy chcą łączyć najnowsze trendy z casualowym stylem. Oznaczenie nawiązuje do elektrycznej muzyki, która jest myślą przewodnią w tworzeniu linii kolekcji jak również wystroju salonów. Nawiązanie do muzyki house przejawia się również tym, że marka sponsoruje różne wydarzenia muzyczne.

Mohito® (R.215134)

Marka to została stworzona z myślą o kobietach, które chcą wyglądać na co dzień dobrze. Nazwa marki nawiązuje do popularnego drinka, który miał kojarzyć nazwę z orzeźwieniem. I takie właśnie jest marka mohito. Klasyka połączona z czymś wyróżniającym się i świeżym.

Sinsay® (R.253621)

W zamyśle twórców marki miało być stworzenie marki, która zwiększy liczbę potencjalnych klientów o kolejną ważna grupę odbiorców jakimi są młode, nastoletnie dziewczyny, które nie zawsze mają dużą zasobność portfela. Dlatego właśnie postanowiono stworzyć markę Sinsay oferujących modne rozwiązania w niedrogim wydaniu. Samo tłumaczenie nazwy wskazuje, że marka początkowo została skierowana do zbuntowanych młodych, niekoniecznie grzecznych dziewczyn. Czy to się udało sami oceńcie?. Nadmienię, że Sinsay posiada kilkaset sklepów w Polsce.

Skąd czerpać inspiracje do stworzenia nazwy dla marki modowej?

Tworzenie nazwy firmy odzieżowej nie jest wcale takim łatwym zadaniem jakby się na początku wydawało. Pewnie zastanawiasz się skąd brać pomysły i jak je zrealizować aby zachęcić klienta do wyboru właśnie Twojej marki. Inspiracji może być wiele i warto je wszystkie skrupulatnie przeanalizować.

Zbadaj swoje otoczenie branżowe

Dokładna analiza rynku sprawi, że będziesz wiedział co jest w tym momencie ważne przy kreowaniu firmy modowej. Jak działa Twoja konkurencja. Czym się charakteryzuje i co należy zrobić aby wyróżnić się spośród tak wielu firm, które oferuje podobne produkty do Twoich.

Sprawdź co się podoba odbiorcy

Badając rynek, na którym chcesz prowadzić firmę dowiesz się co jest ważne w Twojej niszy.  Tworząc obraz swojego klienta, zwróć uwagę na jego upodobania, preferencje jak również jakie ma oczekiwania co do marki, która będzie go ubierała.

Wybieraj rozwiązania ponadczasowe

Tworzenia marki jest często bardzo trudnym zadaniem, które wymaga myślenia perspektywicznego. Wybierając rozwiązania klasyczne gwarantujące wysoką jakość pozwolą Ci zbudować silną markę, która będzie służyć Ci latami. Pamiętaj klasyka zawsze jest w modzie, tworząc markę modową podążaj za maksymą wypowiedziana przez Coco Chanel “Moda przemija, a styl pozostaje”.

Korzystaj ze zdobyczy techniki

Pomysłów na unikatową i chwytliwą nazwę firmy z branży modowej możesz szukać w zawsze niezawodnym Internecie. Jedna podczas poszukiwań musisz być ostrożny nie wszystko złoto co się świeci. Dobrze zweryfikuj znalezione informacje, które mogą się okazać nietrafione. Sprawdź swoje pomysły i zweryfikuj je dokonując analizy rynku branżowego.

Ucz się od najlepszych

Zapewne Twoją inspiracją mogą być światowe marki, które tak naprawdę wykreowały rynek modowy. W przypadku tej drogi powinieneś jednak uważać na upodabnianie się do najlepszych. Granica jest bardzo cienka i chociażby małe podobieństwo może spowodować pojawienie się sprzeciwu w rejestracji Twojego oznaczenia.


Perspektywy rozwoju dla marki modowej

Wg specjalistów obecne zmiany kulturowe, gospodarcze czy techniczne przyczyniły się do wielu zmian w branży odzieżowej. Stworzyły nowe możliwości w rozwoju biznesu.

Oto niektóre z nich:

  1. rosnąca popularność platform modowych, umacnianie pozycji e-commerce
  2. wzrost znaczenia lokalnych producentów i marek
  3. docenienie handmade
  4. zanik trendów i sezonów modowych
  5. klienci częściej sięgają po produkty dobrej jakości, ponadczasowej, którą się da nosić przez lata. 
  6. rosnąca popularność trendu eco, który kładzie nacisk na recykling surowca oraz uświdamiania odbiorcy, że liczy się jakość a nie ilość.

Analizując pojawiające się zmiany i trendy w branży odzieżowej, stworzysz markę ponadczasową ale i dostosowana do obecnych realiów. Obecnie klienci nie kupują mniej tylko ostrożniej. Wybierając sposób sprzedaży Twojej marki weź również pod uwagę, że prowadzenie sklepu stacjonarne wiąże się z większymi kosztami utrzymania infrastruktury niż sklepy prowadzące sprzedaż online. Ponadto sprzedaż internetowa ma dużo większą możliwość dostarczania do konsumentów akcji promocyjnych i rabatowych. Wybierając sprzedaż produktów odzieżowych w sieci, sprawdź dostępność nazwy domeny internetowej, która powinna być tożsama z zastrzeżonym znakiem towarowym.


Dbaj o jakość marki

Światowa projektantka Vivienne Westwood wypowiadając słowa “Kupując mniej, wybieraj mądrze” zmieniła współczesne oblicze mody. Opierając się na słowach dość kontrowersyjnej ale i popularnej artystki można stwierdzić, że jakość Twojego produktu jest tak ważne jak jakość nazwy, która będzie Twoją najlepszą wizytówką. Tworząc markę i wybierając dla niej oznaczenie nie spiesz się i wybierz takie rozwiązanie, które będzie świadczyć o dobrej jakości produktu. Dobrze wiesz, że taką gwarancję zyskasz zastrzegając swój znak towarowy w Urzędzie Patentowym. Otrzymanie możliwości stosowania symbolu R w kółeczku na pewno pomoże Ci wypozycjonować markę oraz podniesie rangę i prestiż produktu.

Poznaj wybrane marki modowe stworzone przez naszą kancelarię

Nasz zespół tworzy unikalne, oryginalne i co ważne bezpieczne nazwy. Pomaga w rejestracji znaku towarowego oraz w razie potrzeby modyfikuje go aby spełniał wszystkie wymogi formalno-prawne. Warto dodać, że przygotowujemy gotowe nazwy, które cieszą się sporą popularnością wśród naszych klientów. Aby nie być gołosłownym przedstawiamy nasze wybrane realizacje, które z sukcesem zostały wdrożone przez klientów, stając się marką ich produktów oferowanych w branży odzieżowej.


COTIRO

To marka zawierająca w swojej ofercie szeroką gamę produktów od tekstyliów domowych po niektóre elementy odzieży. Nazwa COTIRO została stworzona z myślą o ludziach młodych, którzy podążają za trendami modowymi oraz zwracają uwagę wysoką jakość produktu. Nazwa pochodzi od angielskiego słowa cotton oznaczającego bawełna. Słowo COTIRO może być również kojarzone z kocią odwagą i indywidualnym podejściem do mody. Celem zespołu było stworzenie marki, która szybko da się zapamiętać i powtórzyć. Dopełnienie projektu było opracowanie logo dla marki, które przedstawiamy poniżej.

cotiro

Logo marki COTIRO


VILLARO & VIMONTE

Dla firmy odzieżowej, która specjalizuje się w zakresie mody męskiej, stworzyliśmy dwie marki. Pierwsza nawiązuje do luksusu i wygody. Słowo VILLA kojarzy się nam bardziej z jakimś eleganckim pensjonatem, domem. Tymczasem skojarzenia te przenieśliśmy na odzież. Garnitur nie musi być uniformem. Może być eleganckim, dobrze skrojonym narzędziem pracy menedżera, w którym ma być mu też wygodnie. Druga marka niesie skojarzenie z górami, szczytami. Tutaj bazą było słowo MOUNT a VIMONTE to przeniesienie skojarzeń z osiąganiem szczytów, sukcesów, które są synonimem współczesnego specjalisty. Poniżej prezentujemy również zrealizowane projekty logo.

vimonte

Logo marki VIMONTE

Jak zastrzec znak towarowy w branży modowej?


Wybieraj najlepsze rozwiązania

Tworząc znak towarowy dla marki modowej wybieraj unikatowe i chwytliwe rozwiązania, które pomogą Ci stworzyć silną markę, wyróżniająca się na rynku branży odzieżowej. Jednak przy tym ważne jest aby skrupulatnie sprawdzić czy wybrane oznaczenie nie jest zajęte. Tutaj samo przeskanowanie znanych przeglądarek internetowych nie wystarczy. Potrzebna jest dokładnie wykonana analiza znaków zastrzeżonych, która pozwoli uchwycić ryzyko pojawienie się bezwzględnych i względnych przesłanek odmowy rejestracji oznaczenia w Urzędzie Patentowym. Poprawnie dokonana wstępna analiza znaku pozwoli Ci uniknąć odmowy rejestracji nazwy jak również, wybranie oznaczenia, które nie będzie w żaden sposób identyczne lub podobne z tym, które jest już zajęte przez innych przedsiębiorców w Twojej branży. Jeżeli chcesz prowadzić biznes w sieci przed jej rejestracją znaku w Urzędzie Patentowym sprawdź dostępność nazwy domeny internetowej. Dobrze dla Twojego biznesu jest aby nazwa domeny i nazwa Twojej firmy były tożsame. Ułatwia to identyfikację marki, którą dokonuje odbiorca wybierając Twoje produkty.


Zadbaj o prawo do znaku towarowego

Logo jest kluczowym elementem identyfikacji marki modowej i to właśnie za niego płaci klient, wybierając Twoje produkty. Dlatego tak ważna jest zastrzeżenie znaku w Urzędzie Patentowym. Uzyskanie prawa ochronnego na znak pozwala na bezpieczne korzystanie z zastrzeżonego oznaczenia w branży modowej. Wypracowanie silnej pozycji wymaga ciężkiej pracy. Najgorszą rzeczą, która mogłaby się przydarzyć przedsiębiorcy z branży odzieżowej to kradzież dobrze wypozycjonowanej marki. Zastrzegając znak towarowy unikniesz powstanie takiej sytuacji. Otrzymane narzędzia prawne pomogą Ci chronić markę na każdym etapie prowadzenia firmy odzieżowej. Idealnym rozwiązaniem byłoby dokonanie zastrzeżenie znaku towarowego już na początku rozpoczęcia działalności gospodarczej. Dzięki temu zapewnisz sobie bezpieczeństwo marki oraz co ważne unikniesz sytuacji, w której ktoś wcześniej zarejestruje Twoje pomysły. Jednak jeśli już prowadzisz firmę pod określoną marką, nic straconego. Możesz ją zacząć chronić rejestrując oznaczenie, pod warunkiem, że spełniasz wszystkie wymogi formalno-prawne.


Co rejestrować - znak słowny czy słowno-graficzny?

To od Ciebie zależy jaką firmę znaku wybierzesz rejestrując go w Urzędzie Patentowym. Spośród wielu form najpopularniejszymi są znaki słowne, słowno-graficzne. Oczywiście najlepszym rozwiązaniem byłoby uzyskanie ochrony na obie formy znaku. Im szersza ochrona tym lepiej dla Twojego biznesu. Znak słowny chroni brzmienie słowa, natomiast znak słowno-graficzny zabezpiecza wygląd Twojej marki. Z różnych powodów znak słowny często nie może zostać zastrzeżony, dlatego nie gorszym rozwiązaniem szczególnie dla branży odzieżowej jest ubieganie się o zastrzeżenie znaku słowno-graficznego.

Jak działa ochrona znaku towarowego w branży odzieżowej?

Dokonując zastrzeżenia znaku towarowego zyskujesz ochronę na nazwę swojej marki. Uzyskanie prawa ochronnego daje Ci wiele korzyści prawnych, które możesz wykorzystać aby skutecznie zabezpieczyć się przed działaniem nieuczciwej konkurencji, która mogłaby chcieć kopiować Twoje pomysły i przedstawiać jako swoje. Narzędzia prawne, które otrzymałeś w chwili rejestracji znaku towarowego, dają Ci możliwość wniesienia sprzeciwu do rejestracji podobnej lub identycznej nazwy. Ale to nie wszystko. Rejestracja znaku daje Ci możliwość skutecznego egzekwowania swojego prawa na drodze sądowej lub komorniczej. Z tej opcji często korzystają mali i duzi. Przykładem dochodzenia swoich praw na drodze sądowej może być opisany poniżej spór pomiędzy światowymi gigantami modowymi.


Gucci vs. Guess

Włoska marka Gucci w 2009 roku rozpoczęła spór z równie znaną marką modową Guess twierdząc, że amerykański gigant odzieżowy skopiował ich logo i umieścił je na swojej linii butów. Spór dotyczył liter, dokładnie litery G. W pozwie zwrócono uwagę na nieuczciwą konkurencję i naruszenie znaku towarowego. Gucci domagało się 221 mln dolarów odszkodowania. Złożony został pozew w Nowym Jorku, Mediolanie i Paryżu. Sąd w Mediolanie rozstrzygnął spór na korzyść Guess, twierdząc, że wykorzystanie litery G jest powszechne w branży modowej i odrzucił pozew. Sąd paryskie unieważnił znak Gucci, który składał się z trzech liter G. Natomiast sąd amerykański wyznaczył 4,7 mln dolarów odszkodowania dla rzecz włoskiej marki.

fashion

Napis ułożony z klocków przedstawia zamiłowanie do branży odzieżowej

Recepta na dobrą nazwę w branży odzieżowej

Tworzenia nazwy dla branży modowej wymaga sporo pracy i stworzenia niezawodnego planu działania. Każdy przypadek jest indywidualny i wymaga wyjątkowego podejścia. Są jednak pewne wskazówki, które pozwalają stworzyć unikalne i oryginalne oznaczenie, które co ważne, spodoba się Twojemu odbiorcy.

  1. Wybieraj oznaczenia o prostej budowie, unikaj skomplikowanych sformułowań, stwórz nazwę, która szybki zostanie zapamiętana. 
  2. Sprawdź czy nazwa posiada wolna domenę internetową, ktora będzie tożsama z nazwą marki. 
  3. Stwórz profil swojego klienta i znajdź taką nazwę, która będzie spełniała jego oczekiwania. 
  4. Sprawdź dostępność nazwy, zbadaj czy nie jest już zajęta w branży odzieżowej. 
  5. Zbadaj znaczenie Twojej nazwy w innych językach aby uniknąć nieporozumień i wpadek. 

Powyżej przedstawiliśmy kilka wskazówek, które mogą Ci pomóc w tworzeniu nazwy firmy odzieżowej. Jeżeli nie masz czasu albo chcesz aby ktoś Cię w tym zadaniu wyręczył sprawdź naszą ofertę zamieszczoną na serwisie nazwane.pl .

Chcesz już zacząć działać a nie masz nazwy dla Twojej marki odzieżowej? Skorzystaj z już przygotowanych gotowych nazw, które stworzyliśmy dla branży modowej. Znajdziesz je na serwisie rmarket.pl .

Posumowanie...

Branża odzieżowa odgrywa dość ważną rolę w gospodarce światowej ze względu na wielkość zatrudnienia jak również wpływ na gospodarkę. Rosnąca konsumpcja branży modowej spowodowana ciągłym napływem nowych koncepcji fashion może świadczyć o ciągłym zapotrzebowaniu na produkty z tej gałęzi gospodarki. Pomimo licznej konkurencji warto spróbować swoich sił w tej branży, która ciągle się rozwija i daje wiele możliwości. Polska odzież stała się konkurencyjna wobec towarów z Azji pod względem jakości i szybkiej reakcji na zmieniające się trendy modowe. Warto wykorzystać tą przewagę i stworzyć markę, która sprosta oczekiwaniom nie tylko polaków ale i europejczyków. Podczas tworzenia unikatowej nazwy rozważ nasze gotowe propozycje przygotowane dla branży odzieżowej. Pamiętaj o bezpieczeństwie rejestrując ją w urzędzie patentowym. Jeżeli potrzebujesz pomocy w tym zadaniu, skontaktuj się z nami, a odpowiemy na Twoje pytania i pomożemy Ci zastrzec Twoje oznaczenie.

Poznaj odpowiedzi na popularne pytania

Marcin Setlak

Marcin Setlak

Prawnik, CEO w kancelarii Brandelaw. Specjalizuje się kreacji marek oraz własności intelektualnej. Stworzył ponad 300 marek firm i produktów. Wykładowca w Centrum Prawa Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza oraz Akademii Leona Koźmińskiego.

Zobacz również

Powiązane artykuły w tej tematyce

Wszystkie artykuły

Zaufali nam

Dołącz do naszych zadowolonych klientów

3kiwi
Europejskie centrum rozwoju kadr
6krokow.pl
Slimgo
Biznesowi.pl
Carrotspot
Lepione
Kursanto
Żegluga warszawska
Miquido
Symbio
Lechamnn
Poznańska Manufaktura Porcelany
Mammodiagnostyka
IBG
Trzech Kumpli
Gasbank
Pan Tabletka
Simon says
See bloggers
Fundacja dzieciom
Galileum
Wolves
Kebabpod
Maxton design

Zapytaj o zastrzeżenie znaku towarowego

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania

883 222 282 [email protected]

Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu obsługi przesłanego zapytania i udzielenia odpowiedzi na nie. Przeczytaj jak przetwarzamy Twoje dane. Dowiedz się więcej na polityka prywatności.

Pobierz darmowy e-book

Pamiętaj, drukuj tylko to co konieczne - chrońmy lasy!

Jak chronić swoją markę przed oszustami? - darmowy ebook
  • praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych
  • prosty, zrozumiały język
  • konkretne przykłady

Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.
Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.